Diesel pod maską Infiniti

Luksusowa marka Nissana w walce o europejskiego klienta wprowadza do oferty modeli EX, FX i M silnik wysokoprężny

Dzięki turbodieslowi Infiniti liczy na zwiększenie swojego udziału w rynku zarówno w segmencie SUV-ów (EX i FX), jak i limuzyn (M). Na razie nie wiadomo, czy silnik trafi również pod maskę modelu G.

3-litrowy turbodiesel V6 pochodzi z półki Renault, ale na potrzeby Infiniti został nieco zmieniony. Zamiast 235 koni i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generuje moc 238 koni przy 3750 obr./min i maksymalny moment 550 Nm, dostępny w przedziale 1750-2500 obr./min. Już przy 1500 obr./min kierowca ma do dyspozycji 500 Nm momentu obrotowego.

Wyposażony w 7-biegowy automat model EX30d przyspiesza do setki w 7,9 s, a większy FX30d - w 8,3 s. Według zapewnień producenta, pierwszy ma zużywać średnio 8,4 l/100 km, a drugi - 9 litrów oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

W Polsce premiera Infiniti EX i FX z silnikiem diesla odbędzie się w czerwcu. Nie wiadomo, czy wersje wysokoprężne trafią na rynek amerykański.

Marcin Sobolewski

Historia Infiniti - ZOBACZ TUTAJ

Infiniti G37

Samochody: Infiniti - ogłoszenia

Więcej o: