Audi RS5 - Tym razem oficjalnie

Kilka dni temu ujawniono pierwsze zdjęcia, a teraz wszystkie szczegóły techniczne. Do grona RS dołączył kolejny model RS5

Quattro GmbH, sportowy oddział Audi, potrzebował dużo czasu na stworzenie topowej wersji modelu A5, czyli RS5. Przypomnijmy, że aktualnie w ofercie znajdują się tylko dwa modele, które mogą pochwalić się mianem RS - A6 oraz TT.

To tylko może oznaczać, jak ważnym dla nich aspektem jest odpowiednie dopracowanie auta. Wystarczy zerknąć na kilka szczegółów technicznych, aby utwierdzić się w tym przekonaniu. Moc 450 KM oraz pierwsza "setka" w 4,6 s. Czy można chcieć więcej?

Takie osiągi w głównej mierze uzyskano dzięki potężnej jednostce napędowej o pojemności 4163 cm3. Jest to wysokoobrotowy silnik V8, który swoją maksymalną moc uzyskuje dopiero przy 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm do dyspozycji kierowcy jest w przedziale 4000-6000 obr./min. Przy tym wszystkim Audi gwarantuje bardzo niskie średnie zużycie paliwa 10,8 l/100 km. Znając jednak apetyt jednostek z innych RS-ów będzie to znacznie więcej.

Nawet takie parametry nie przydałyby się na nic, gdyby nie odpowiedni układ przeniesienia napędu. Również tutaj inżynierowie z quattro GmbH postanowili dołożyć swoje pięć groszy. Dzięki ich ingerencji, RS5 potrafi w bardzo szerokim zakresie rozdzielać napęd pomiędzy przednią, a tylną oś. W normalnych warunkach jest to proporcja 40:60. Jeżeli to tylko potrzebne, nowy dyferencjał potrafi przenieść do 70 proc. mocy na przód i 85 proc. na tył.

Oczywiście to nie koniec zmian. 450-konne RS5 otrzymało również większe tarcze hamulcowe z ośmiotłoczkowymi zaciskami z logo RS. W opcji znajdą się również tarcze ceramiczne.

Zwieńczeniem dzieła były zmiany stylistyczne. Najbardziej charakterystyczną częścią nowego RS5 jest tył auta z dwiema dużymi końcówkami układu wydechowego oraz wysuwanym spojlerem. Do tego dochodzi dyfuzor oraz nowe zderzaki. Każdy z samochodów będzie można dodatkowo zindywidualizować za pomocą kilku wzorów 19 lub 20-calowych felg. We wnętrzu natomiast dominującym elementem są kubełkowe fotele.

Marek Sworowski

To nie joke, to Nissan Juke - ZOBACZ TUTAJ

Parada premier - Genewa 2010 - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Audi A5 - ogłoszenia

Więcej o: