Genewa 2010 | Mercedes F800 Concept

Pamiętacie niecodzienną rzeźbę, zaprezentowaną przez Mercedesa podczas targów w Detroit? Możemy wreszcie obejrzeć tajemnicze auto, które kryło się pod kamienną zasłoną
W ciągu ostatnich lat Mercedes zaprezentował już kilka studyjnych modeli oznaczonych literką F. Wśród nich znalazły się między innymi: agresywny roadster z hydropneumatycznym zawieszeniem (F400 Carving), hybrydowy fastback z podczerwonym systemem night-vision (F500), przeszklony minivan napędzany ogniwami paliwowymi (F600) oraz okrzyknięty najbrzydszym autem frankfurckiego salonu z 2007 roku - F700, wyposażony w silnik Diesotto.

Przedstawiony właśnie koncepcyjny F800 Style to zapowiedź języka stylistycznego, jakiego możemy spodziewać się w przyszłych modelach niemieckiego producenta, w tym w nowej generacji modelu CLS oraz małego coupe - CLC. Dynamiczna linia nadwozia podkreślona została głębokimi przetłoczeniami w drzwiach, wydatnym grillem, zadziornymi reflektorami w technologii LED oraz pociągłymi światłami tylnymi. Najbardziej zaskakujące rozwiązania to brak środkowych słupków oraz suwane tylne drzwi, które w agresywnym czterodrzwiowym coupe wyglądają dość dziwnie.

Dzięki nim można za to bardzo dokładnie przyjrzeć się wytwornemu wnętrzu, sprawiającemu wręcz wrażenie sterylnego. W kabinie pasażerskiej znalazły się między innymi wykonane z włókna węglowego i magnezowej skorupy fotele, futurystyczna kierownica oraz tapicerka łącząca wysokogatunkowe drewno z aluminium.

Inżynierowie przewidzieli dla F800 dwa rodzaje napędu. Pierwszy składa się z 300-konnej, benzynowej jednostki V6 oraz ładowanego z gniazdka silnika elektrycznego o mocy 110 KM. Do setki auto rozpędza się w czasie 4,7 sek., a prędkość maksymalna wynosi 249 km/h. Mimo że na silniku elektrycznym F800 może przejechać tylko niecałe 30 km, to zdaniem inżynierów Mercedesa taki hybrydowy tandem pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa nieprzekraczające 2,9 l/ 100 km oraz emisję dwutlenku węgla na poziomie 68 g/km. Jeszcze bardziej przyjazny środowisku naturalnemu jest drugi wariant napędu, w którym 136-konny elektryczny silnik (290 Nm) czerpie energię z ogniw paliwowych. Rozwiązanie to inżynierowie Mercedesa stosowali już między innymi w modelu F-CELL zbudowanym na bazie B-klasy.

F800 Style zadebiutuje 2 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

Bartosz Sińczuk 

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe limuzyny spod znaku gwiazdy - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Mercedes - ogłoszenia

 

Więcej o: