Genewa 2010 | Polo z czerwonym paskiem

Na tę wersję, miłośnicy niemieckiego malucha czekali od chwili ukazania się pierwszych oficjalnych zdjęć nowego Polo. Volkswagen zaprezentował właśnie gorącą, usportowioną odmianę Samochodu Roku

Pod maską hot hatcha pracuje podwójnie doładowane TSI o pojemności 1,4 l. Takie samo, jakie napędza Seata Ibizę Cuprę. Moc 180 KM dostępna jest przy 6200 obr./min., a z maksymalnego momentu obrotowego równego 250 Nm kierowca może korzystać od chwili, kiedy wskazówka obrotomierza dotrze do 2000. Jak na usportowioną wersję Volkswagena przystało, silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Ta zastosowana w Polo posiada siedem przełożeń, które zmieniać można za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Cała moc trafia na przednie koła, a w skutecznym jej wykorzystaniu pomaga elektroniczna, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego - XDS. Do dynamicznej jazdy zachęcają też nowe amortyzatory oraz sprężyny zawieszenia obniżające auto o 15 mm.

Do setki, ważący 1184 kg maluch rozpędza się w 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość jaką potrafi rozwinąć to 228 km/h. Przy całym swoim temperamencie Polo GTI jest całkiem łagodny dla środowiska i kieszeni swojego właściciela. Zgodnie z zapewnieniami producenta, średnie zużycia paliwa wynosi 6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery nie powinna przekraczać 139 g/km.

Drapieżną wersję małego Volkswagena rozpoznać można po nowych reflektorach z opcjonalnymi światłami dziennymi wykonanymi w technologii LED, subtelnie zmodyfikowanych zderzakach oraz atrapie chłodnicy z charakterystycznymi czerwonymi paskami. Od swoich łagodniejszych kuzynów, auto odróżniają też 17-calowe felgi, większy spojler na tylnej klapie oraz dyfuzor i podwójna końcówka wydechu w tylnym zderzaku.

Wewnątrz nowością są mocno wyprofilowane sportowe fotele pokryte materiałem o charakterystycznym, kraciastym wzorze, spłaszczona kierownica, delikatnie przeprojektowane zegary oraz aluminiowe nakładki pedałów.

Polo GTI zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Genewie , a do salonów trafi na początku lata. Gorąca wersja niemieckiego malucha dostępna będzie w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Ile trzeba będzie za auto zapłacić, wciąż pozostaje tajemnicą.

Bartosz Sińczuk                                                                            Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Volkswagen Polo 2009, część pierwsza.

Samochody: Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.