Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Samochód rozpędza się do 210 km/h, dobija do setki w 8,2 sekundy i zużywa przy tym średnio, jak podaje producent 4,6 l/100 km. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej, nowa Ibiza FR będzie dostępna zarówno jako sportowe SC, jak i praktyczny pięciodrzwiowy hatchback. Wersję FR można rozpoznać po zmienionych zderzakach, srebrnych obudowach lusterek bocznych, 17-calowych obręczach kół z oponami o rozmiarze 215/40 i podwójnej końcówce wydechu.

A jak wypada na tle poprzednika?

SEAT IBIZA FR 2.0 TDI CR 143 KM 1.9 TDI 130 KM
Prędkość maksymalna (km/h) 210 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,2 9,3
Elastyczność 80-120 km/h (s) na V b. (s) 9,0 10,3
Przyspieszenie 1000 m (s) 29,4 30,5
Cykl miejski (l/100 km) 5,9 6,8
Cykl pozamiejski (l/100 km) 3,9 4,3
Cykl mieszany (l/100 km) 4,6 5,2
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 119 139


Seat Ibiza
FR 2.0 TDI Common Rail 143 KM jest już dostępny w hiszpańskich salonach, a do Polski trafi w czwartym kwartale 2010 roku.

Szczepan Mroczek
Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Seat Ibiza Sport 1.9 TDI - test - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Seat Ibiza - ogłoszenia

Więcej o: