Genewa 2010 | "Trójka" po zmianach

Już niebawem w salonach BMW zagości wiosenny powiew świeżości, a to za sprawą serii 3 w wersji coupe i kabriolet po face-liftingu. Najwięcej zmian ukryto pod maską

Z zewnątrz odświeżona "trójka" zyskała oświetlenie w technologii LED, szersze "nerki" i nowe lusterka. Bardziej wnikliwi wychwycą także zmienione zderzaki i kształt reflektorów, przypominający teraz serię 6. Jedyna nowość w kabinie - i tylko w wersji otwartej - to tapicerka wykonana z zastosowaniem technologii, zapobiegającej nagrzewaniu się foteli i gałki zmiany biegów.

Na liście opcji auta nie zabraknie pakietu aerodynamicznego, upodabniającego dwudrzwiowe wersje "trójki" do modelu M3. W jego skład wchodzą specjalnie stylizowane zderzaki oraz komplet 18-calowych alufelg.

Co pod maską? Benzynowy silnik N54 o mocy 306 koni z modelu 335i ustąpi miejsca nowej jednostce N55 o tej samej mocy z jedną turbiną. Niemcy obiecują, że nowy motor jeszcze sprawniej radzi sobie z napędzaniem "trójki" i ma mniejszy apetyt na paliwo. Wersja coupe z manualną skrzynią biegów od zera do "setki" przyspiesza w 5,3 s (automat 5,5 s), a kabriolet - 5,5 s (automat 5,7 s).

W palecie pojawi się też brakujące ogniwo, czyli wersja 335is - coś dla tych, którzy oczekują więcej mocy niż może dostarczyć 335i , a nie potrzebują M3 . Model otrzyma wycofany z 335i motor M54, podkręcony do 322 koni i 500 Nm, a klienci będą mogli połączyć go z 6-biegową skrzynią ręczną lub dwusprzęgłową przekładnią o 7 przełożeniach.

Pozostałe wersje silnikowe to benzynowe 320i (2.0, 170 KM), 325i (3.0, 218 KM), 330i (3.0, 272 KM) i M3 (4.0, 420 KM) oraz diesle 320d (2.0, 177 KM), 325d (3.0, 197 KM), 330d (3.0, 245 KM) i 335d (3.0, 286 KM - tylko coupe). 325i, 330i, 335i, 320d i 330d Coupe występuje także w odmianie xDrive.

Marcin Sobolewski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

BMW Z4 sDrive35is - prawie jak M - ZOBACZ TUTAJ

BMW 135i - test - WIDEO

Samochody: BMW 6 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.