Genewa 2010 | Nowa Meriva w pełnej krasie

Oto pierwsza, chociaż chyba nie do końca planowana, tegoroczna premiera motoryzacyjna. Zapraszamy do galerii pierwszych oficjalnych zdjęć produkcyjnej wersji nowej generacji Opla Merivy

Już z ujawnionych kilka miesięcy temu zdjęć szpiegowskich wynikało, że produkcyjna wersja minivana niemal nie różni się od konceptu przedstawionego na początku 2008 roku. Poza takimi szczegółami jak nieco mniej "kosmiczne" reflektory i tylne lampy, większość elementów nadwozia pozostała właściwie niezmieniona. Ostały się m.in. takie detale jak "złamana" dolna linia okien oraz charakterystyczne dla ostatnich modeli niemieckiego producenta (Insignia, Astra) przetłoczenie na drzwiach czy wyraźnie wyprofilowany tylny zderzak.

Podobnie jak w modelu studyjnym, również w wersji produkcyjnej tylne drzwi otwierają się przeciwnie do kierunku jazdy. Co więcej, w przeciwieństwie do innych znanych aut korzystających z tego rozwiązania (jak Mazda RX-8 czy Rolls-Royce Phantom), w Merivie można je otwierać również wtedy, gdy przednie pozostają zamknięte. "Kurołapki" w Oplu uchylają się niemal pod kątem prostym, co zdaniem konstruktorów znacznie ułatwia dostęp do tylnej kanapy.

Druga generacja Merivy została zbudowana na nowej platformie, dzięki czemu będzie mogła pochwalić się większym rozstawem osi oraz kół. Pod maskę trafi urozmaicona gama turbodoładowanych silników benzynowych oraz jednostek wysokoprężnych o mocach od 75 do 140 KM. Dostępna będzie również wersja ecoFlex. Nic natomiast nie wiadomo na razie o sportowej odmianie - OPC. Auto zadebiutuje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Chiński Buick, czyli polska Astra - ZOBACZ TUTAJ

Opel Insignia OPC

Samochody: Opel Meriva - ogłoszenia

Więcej o: