Porsche Turbo na sterydach

Zmieniony układ wydechowy, przeprogramowane ECU, większe ciśnienie doładowania - to wszystko spowodowało, że Turbo w wydaniu speedART może pochwalić się mocą 580 KM

Niemiecki tuner obchodzi właśnie swoje 10. urodziny. Każdy model, który powstał w tą rocznicę jest z pewnością wyjątkowy. Najnowszy z nich to speedART BTR II 580. Auto zbudowane zostało na bazie seryjnego Porsche Turbo, które po faceliftingu może pochwalić się mocą 500 KM. Mechanicy speedART przeprowadzają kilka mało inwazyjnych modyfikacji, które powodują wzrost mocy do 580 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 720 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,2 s (seryjnie 3,4 s), a prędkość maksymalna to 325 km/h.

Klient może zdecydować się tylko na zmiany mechaniczne, które tuner wycenił na 9890 euro. Niemniej jednak, w ofercie znajduje się również oferta modyfikacji wyglądu auta. Te obejmują, mi.in: montaż kilku elementów stylistycznych, nowe felgi oraz naklejki. Wszystko to upodabnia BTR II 580 do fabrycznego 911 GT3 RS. Na montaż pakietu trzeba odłożyć 5100 euro i kolejne 6640 euro na felgi.

Oprócz szeregu modyfikacji wnętrza Porsche, warto wspomnieć o jeszcze jednej bardzo ważnej opcji dostępnej u tunera. Nowe Turbo konfigurować można również ze skrzynią PDK, która jak wiadomo posiada bardzo kiepskie sterowanie przy kierownicy. SpeedART za niewielką opłatą eliminuje tę wadę, montując kierownicę z tradycyjnymi łopatkami rodem z F1.

Marek Sworowski                                                                           Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Walter Röhrl wraca do gry - ZOBACZ WIĘCEJ

Nowe drogi i 28% mniej ofiar - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o: