Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Genewa 2010 | A1 - odliczanie rozpoczęte
Audi A1 to kolejna, trzecia już próba wdarcia się marki czterech pierścieni do segmentu B. Poprzedni model, Audi A2, mimo ciekawej koncepcji, zastosowaniu aluminium do budowy auta i nowatorskich rozwiązań nie podbił serc klientów. W ciągu 5 lat produkcji (2000-2005) powstało zaledwie 176 377 sztuk A2. Konstrukcja A1 będzie oparta o podzespoły Volkswagena Polo, co nie jest nowością. W latach 1974 - 1978 produkowano Audi 50 będące "przebrendowionym" Polo pierwszej generacji. Niestety także pięćdziesiątka nie przekroczyła poziomu 200 tys. zatrzymując się na 180 812 wyprodukowanych sztukach najmniejszego modelu w historii marki.
Przedsmak wyglądu nowego Audi dały nam dwa prototypy. Audi Metroproject Quattro pokazany podczas salonu w Tokio w 2007 roku to trzydrzwiowe coupe, którego charakterystycznym elementem był brak słupka B za przednimi drzwiami. Jednak dużo ciekawsze może się okazać wnętrze tego projektu, które może w niewielkim stopniu odbiegać od wersji produkcyjnej. Drugi był Audi A1 Sportback zaprezentowany w Paryżu w 2008 roku. Był to pięciodrzwiowy hatchback jeszcze bardziej przybliżający nas do premiery A1.
A klasa Mercedesa to w zasadzie minivan, więc jedynym poważnym konkurentem małego Audi będzie Mini One/Mini Cooper. Do walki z modnym Brytyjczykiem A1 dostanie benzynowe jednostki TSI o pojemnościach 1,2 i 1,4 litra. Także Mini Cooper D będzie mał z kim powalczyć. Najbardziej prawdopodobną opcją dla oszczędnych będzie diesel o pojemności 1,6 l.
Oprócz informacji prasowych fani Audi A1 mogą śledzić wiadomości pojawiające się na specjalnie przygotowanych stronach na portalach YouTube, Facebook i Twitter. Pierwsze oficjalne zdjęcia wersji produkcyjnej mają zostać pokazane na początku lutego. Światowa premiera Audi A1 gotowego do produkcji seryjnej nastąpi podczas salonu samochodowego w Genewie (4-14 marca 2010 roku).
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE:
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
- Opinie Moto.pl: Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie
- Kiedy zakup hybrydy typu plug-in ma sens? Wtedy, gdy użytkownik będzie pamiętał o jej ładowaniu
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (8)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (41)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (45)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)