MiTo na "turbogazie"

We Włoszech, jeden na pięć samochodów przystosowany jest do zasilania autogazem. Stale rosnący popyt za auta wyposażone w takie instalacje sprawił, że w tamtejszych salonach marki Alfa Romeo można już kupić model MiTo z fabrycznym LPG

Pod maską pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1,4l, mocy 120 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 206 Nm. Zbiornik mogący pomieścić 39 l gazu umieszczono we wnęce na koło zapasowe. Jak informuje producent, zasięg MiTo z dodatkową fabryczną instalacją LPG wynosi 1200 km, a koszt przejechania każdych 100 km jest - w trybie mieszanym - o połowę tańszy w porównaniu z tradycyjną wersją benzynową o takiej samej mocy. Co więcej, "zagazowanie" wcale nie odebrało charyzmy silnikowi - przyspieszenie do setki zajmuje 8,8 sek., a prędkość maksymalna wynosi 198 km/h.

Na razie nie wiadomo czy ta wersja MiTo trafi również do naszego kraju.

A jakie modele wyposażone w instalację LPG można obecnie kupić w polskich salonach? 

Chevrolet: Lacetti. Koszt instalacji - 6000 zł.

Dacia: modele Logan, Logan MCV, Sandero. Koszt w przypadku Logana to około 4000 zł. Dla Sandero - 3600 zł.

Fiat: w katalogu nie znajdziemy modeli z fabrycznym LPG, ale dealer Fiata może na życzenie klienta założyć taką instalację, dzięki czemu auto nie utraci gwarancji. Cena oscyluje pomiędzy 4000 a 5000 zł.

Mitsubishi: Lancer z silnikiem 1.8. Klienci muszą jednak uzbroić się w cierpliwość. Auto, w którym ma być założona instalacja LPG musi być specjalnie przygotowane w fabryce (m.in. wymienione gniazda zaworów, zawory dolotowe i wylotowe). Czas oczekiwania to około 5 miesięcy, koszt - 1000 zł. Do tego dochodzi jeszcze cena samej instalacji - 4000 zł.

Opel: Zafira, Combo. Instalacja, podobnie jak w przypadku Chevroleta - 6000 zł.

Seat: Producent nie oferuje aut fabrycznie wyposażonych w instalację LPG. Klient może jednak - podobnie jak ma to miejsce w przypadku Fiata - zdecydować się na zamontowanie takiej przez dealera, bez utraty gwarancji. Dotyczy to silników benzynowych, poza jednostkami TSI. Koszt - około 3900 zł.

Skoda: właściwie wszystkie modele z silnikami benzynowymi poza TSI, czyli m.in.: Fabia, Fabia Combi, Octavia, Roomster, Praktik. Koszt instalacji to około 4700 zł.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Z LPG można parkować pod ziemią - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Alfa Romeo MiTo - ogłoszenia

Więcej o: