Nowe serce dla pięćsetki

W pierwszym kwartale przyszłego roku pod maskę Fiata 500 trafi nowy silnik. Będzie to, spełniający normę Euro 5, mocniejszy turbodiesel o pojemności 1,3 l

Motor opracowany i wyprodukowany przez Fiat Powertrain Technologies należy do drugiej generacji silników Multijet. Oferuje moc 95 KM (przy 4000 obr./min.) oraz wynoszący 200 Nm maksymalny moment obrotowy (od 1500 obr./min.). Wyposażony jest w nowe wtryskiwacze common rail Boscha oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która zapewniać ma zoptymalizowane turbodoładowanie w całym zakresie obrotowym. Osiągi? Pierwsza setka po 10,7 sek. oraz prędkość maksymalna wynosząca 180 km/h.

W celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz redukcji ilości emitowanego CO2, silnik będzie standardowo wyposażony w system Start&Stop. Średnio, na przejechanie 100 kilometrów "pięćsetka" z nowym turbodieslem potrzebować będzie 3,9 l oleju napędowego. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery wyniesie 104 g/km.

Ta sama jednostka pojawi się także w modelu 500C wraz z premierą tego modelu w Polsce.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TERAZ:

Zastrzyk mocy dla Abartha - ZOBACZ TUTAJ

Fiat 500 cabrio


Samochody: Fiat 500 - ogłoszenia

Więcej o: