Jeśli wierzyć doniesieniom brytyjskiego magazynu Auto Express, następczyni Mazdy RX-8 otrzyma z powrotem oznaczenie RX-7. Nosiły je trzy generacje japońskiego coupe z silnikiem Wankla, produkowane w latach 1978-2002. Zaprezentowana w 2002 roku RX-ósemka otrzymała wolnossący silnik Wankla nowej generacji o mocy 231 koni, zwany Renesis. Jej wizytówka to także nadwozie przypominające coupe, ale z dodatkową parą tylnych drzwi otwieranych przeciwnie do kierunku jazdy.
Nowy szef designu w Maździe , Ikua Maeda, ma już na biurku pierwsze szkice nowego modelu. Projekt zakłada powrót do formuły klasycznego coupe. Pod maskę auta trafi kolejna generacja silnika Wankla o oznaczeniu 16X i pojemności 1,6 litra. Dzięki turbosprężarce osiągnie moc ponad 300 koni. Nowa RX-7 ujrzy światło dzienne na przyszłorocznej wystawie w Tokio, a na ulice wyjedzie w 2011 roku. Do tego czasu w sprzedaży pozostanie RX-ósemka po liftingu, którą prezentowaliśmy latem na łamach Moto.pl .
W 2011 roku do produkcji trafi także czwarta generacja najpopularniejszego roadstera na świecie, czyli Mazdy MX-5 /Miaty. Japońskie media donoszą, że MX-5 wróci rozmiarami do swojego pierwowzoru z 1989 roku i będzie ważyć około 1000 kg. Do napędu wersji europejskiej posłużą silniki benzynowe z nowej rodziny Sky-G o pojemnościach 1,3 i 1,5 litra, a w USA będzie dostępny także wariant 2-litrowy. Na liście wyposażenia pojawi się system start-stop, a średnie zużycie paliwa nowej MX-piątki ma oscylować wokół 4 litrów na "setkę". Czyżby Japończycy zakładali stworzenie ekonomicznego roadstera?
Marcin Sobolewski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie