Szósta "piątka" od BMW

BMW pokazało kolejną, szóstą już generację serii 5. Świeży design kryje cały zestaw technologicznych nowinek

Bawarski producent słynie z budowania dopracowanych jednostek napędowych. Na początku klienci będą mieli do wyboru sześć silników. Dwa z nich to sześciocylindrowe diesle, wzmocnione w stosunku do tych montowanych w poprzedniku. Mocniejszy z nich - pod maską wersji 530d - osiąga moc 245 KM zamiast 235 KM, słabszy natomiast 204 KM. Nieco później do oferty trafi najsłabszy "ropniak" 520d o mocy 184 KM. Ten ostatni będzie mógł pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 5,2 l/100 km

Wśród silników benzynowych znajdą się trzy sześciocylindrowe i jeden ośmiocylindrowy. Topowy benzynowy motor V8 w modelu 550i będzie legitymował się mocą 407 KM. "Szóstki" to wersja 523i o mocy 204 koni, mocniejsza 528i (258 KM) i podwójnie doładowana 535i (306 KM). 

"Piątka" o oznaczeniu F10 to także nowe zawieszenie. Niemieccy inżynierowie zdecydowali się zerwać z tradycją trwającą od 1965 roku. W nowym modelu nie znajdziemy już kolumn McPhersona. Zamiast nich zdecydowano się na montaż zawieszenia wielowahaczowego, podobnego do tego w nowej serii 7. Z tyłu zastosowano zmodernizowaną konstrukcję z poprzednika.

Pod względem wyposażenia nowe BMW również ma się czym pochwalić. Na pokładzie serii 5 znajdziemy szereg innowacyjnych systemów dbających o bezpieczeństwo czynne. Mowa tu o udoskonalonych układach Active Cruise Control wraz z funkcją Stop & Go, Lane Change Warning, który ostrzeże nas o niekontrolowanym przekroczeniu pasa ruchu i zespole kamer zainstalowanych dookoła auta (Surround View). Nie zabrakło również najnowszej wersji BMW Night Vision.

Nie można pominąć dodatków, które będą umilały pasażerom podróż. W standardowej wersji będą oni mieli do dyspozycji 7-calowy wyświetlacz i możliwość wyposażenia samochodu w multimedialny system rozrywki. Nieco bogatsza opcja obejmuje 10-calowy ekran o rozdzielczości 1280x480 pikseli z modelu 7.

W dobie ekologii istotne dla bawarskiego producenta będą wersje EfficientDynamics. Zastosowano w nich system odzyskiwania energii, wskaźnik optymalnego biegu i kompresor układu klimatyzacji włączany tylko w momencie, kiedy jest potrzebny. EfficientDynamics to także szereg zabiegów, mających na celu obniżenie masy pojazdu. W nowej "piątce" zastosowano aluminiowe drzwi, maskę, błotniki oraz niektóre elementy zawieszenia.

Dotychczas BMW sprzedało ponad 5,5 miliona egzemplarzy wszystkich generacji serii 5. Wszystko wskazuje na to, że model F10 skutecznie poprawi te statystyki.

Marek Sworowski

BMW 5 (F10)

Wyjątkowe BMW M5 na 25-lecie - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: BMW 5 - ogłoszenia

Więcej o: