Auto powstało na nowej płycie podłogowej z rozstawem osi wynoszącym 2755 mm, dzięki czemu - zdaniem Fiata - wewnątrz oferuje więcej miejsca niż modele konkurencji. Przedział bagażowy liczący 790l oraz możliwość aranżacji do siedmiu miejsc to tylko część jego możliwości. Doblo dostępne będzie w kilku wariantach: "dostawczym" ze zwykłym lub przedłużonym rozstawem osi i w wersji z podniesionym dachem, jako zwykły lub przedłużony minivan oraz w postaci tzw. "platformy do zabudowy", istotnie ułatwiającej i obniżającej koszty zabudowy pojazdu dla specjalnych potrzeb (chłodnie, skrzynie stałe oraz z plandeka itd.).
Na początku do wyboru będą cztery silniki. Trzy jednostki wysokoprężne Multijet o mocach 90, 105 i 135 KM oraz 95-konna jednostka benzynowa. W późniejszym, niesprecyzowanym jeszcze terminie do gamy silników dołączy motor Natural Power przystosowany do zasilania gazem ziemnym oraz kolejny turbodiesel współpracujący ze skrzynią Dualogic. W celu obniżenia zużycia paliwa i redukcji emisji CO2 do atmosfery, we wszystkich wariantach auto wyposażone będzie w system Start&Stop wyłączający silnik, m.in. podczas postoju na światłach.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, klient będzie mógł skorzystać m.in. z ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD a także systemu ESP uzupełnionego o funkcję Hill-holder, asystującej kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu.
Auto w polskich salonach pojawić ma się w pierwszej połowie przyszłego roku.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: