W pierwszej kolejności rozwiązanie to oferowane będzie w modelu A3 (w wersji Sportback oraz 3-drzwiowej) wyposażonym w 125-konny benzynowy silnik 1,4 TFSI oraz 105-konnego turbodiesla 1,6 TDI. Połączenie dwusprzęgłowego automatu S tronic oraz systemu Start-Stop zaowocować ma średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 l/100km w przypadku silnika wysokoprężnego oraz 5,3l/100km dla doładowanego benzynowca. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę, że auta te w wersji 3-drzwiowej rozpędzają się do setki w czasie 11,7 sek. i 9,3 sek i osiągają prędkość maksymalną równą odpowiednio 197 km/h i 203 km/h.
W zmniejszeniu zużycia paliwa pomaga również układ rekuperacji. Zamienia on energię kinetyczną z hamowania silnikiem na elektryczną, magazynowaną następnie w akumulatorach. Może ona być ponownie wykorzystana podczas przyśpieszania. Zasila wówczas sieć pokładową, odciążając alternator i pozwalając dodatkowo zaoszczędzić paliwo.
A3 wyposażone w skrzynię S tronic i system Start-Stop do salonów Audi trafić mają na początku grudnia.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: