Ulysse i Phedra zakończą swój żywot

Do końca roku zostanie zakończona produkcja samochodów Fiat Ulysse i Lancia Phedra. Tym samym Fiat kończy współpracę w zakresie minivanów z koncernem PSA

Współpraca pomiędzy Fiatem i PSA ( Peugeot i Citroen ) rozpoczęła się na początku lat dziewięćdziesiątych. W 1994 zaowocowała wypuszczeniem na rynek czterech bliźniaczych modeli: Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta i Peugeot 806. Współpraca okazała się na tyle udana, że w 2002 roku zaprezentowano nową generację tych aut. Jedynie Fiat zachował nazwę, pozostałe marki odświeżyły swoje. Tym razem były to: Citroen C8 , Lancia Phedra i Peugeot 807. Pod maskami można znaleźć wyłącznie silniki PSA (benzynowe EW i wysokoprężne DW) oraz od 2003 roku także topowy V6 3.0 (ES9).

Sukces okazał się mizerny, Fiat sprzedał zaledwie 58 tys. sztuk Ulysse drugiej generacji, Lancia może pochwalić się wynikiem 42 tys. Ostatnio sprzedaż spadła do poziomu stawiającemu pod znakiem zapytania dalszy sens utrzymywania produkcji. Decyzja już zapadła, do końca roku z fabryki w Sevel Nord, leżącej na pograniczu Francji i Włoch, wyjadą ostatni "Włosi". PSA zamierza na razie kontynuować produkcję 807 i C8.

Marcin Lewandowski

Fiat 500 Cabrio - pierwsza jazda

Peugeot 3008 - test - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Fiat Ulysse - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.