MiEV stało się dla Mitsubishi określeniem oznaczającym juz nie tylko samochody elektryczne (EV: Electric Vehicle), ale także hybrydowe. Koncepcyjny crossover PX-MiEV posiada ten drugi rodzaj napędu.
Pod maską pracuje stosunkowo mały silnik benzynowy 1.6 l napędzający koła przednie oraz poprzez generator doładowujący akumulatory. W razie konieczności silnik elektryczny napędza tylną oś (E-4WD) korzystając z systemów S-AWC i E-AYC znanych z Lancera Evolution X (czytaj więcej o Evo X). PX-MiEV jest hybrydą typu Plug-In, czyli ładowana z gniazdka. Na samym trybie elektrycznym auto może przejechać około 50 km.
Wewnątrz jest nowocześnie. Niestety tego typu deski rozdzielcze widuje się wyłącznie w prototypach, chociaż dziś koszty ich produkcji nie byłyby bardzo wysokie. Szkoda, jak widać nadal jesteśmy konserwatystami poszukującymi konwencjonalnych rozwiązań.
Marcin Lewandowski