Tokio 2009 | Hybrydowe Subaru

Podczas zbliżającego się salonu w Tokio Subaru zaprezentuje osobliwie wyglądający koncept z napędem hybrydowym

Subaru Hybrid Tourer Concept został zbudowany, aby zapowiedzieć rozwój napędów hybrydowych przez firmę Subaru.

Podstawę napędu stanowi tradycyjny silnik spalinowy w układzie bokser o pojemności dwóch litrów i wspomagany turbiną. Za nim umieszczono pierwszy silnik elektryczny. Drugi znajduje się przy tylnej osi. Napęd oczywiście przenoszony jest tradycyjnie dla Subaru - symetrycznie na obie osie.

Tylny silnik elektryczny ma moc 27 KM i może zarówno wspierać spalinowy podczas przyspieszania, jak też samodzielnie napędzać auto przy niższych prędkościach. Przedni silnik elektryczny o mocy 13 KM wspomaga konwencjonalną jednostkę przy większych obciążeniach, jak również dba o ładowanie akumulatorów litowo-jonowych. 

Jak widać, Subaru, które ostatnio współpracuje z Toyotą, nie zamierza kopiować rozwiązań największego producenta na świecie i pokazało własny pomysł na napęd hybrydowy.

Zagadką pozostaje wygląd samochodu będący czymś pomiędzy Alfa Romeo Brerą a Oplem Signum, z przodem charakterystycznym dla japońskiej marki. O ile pójście w ślady Włochów i stworzenie ciekawie wyglądającego coupe może być dobrym pomysłem, o tyle auto klasy średniej w tym kształcie jest mocno ryzykowne. 

Marcin Lewandowski

SUV obfitości - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: Subaru Legacy - ogłoszenia

 

Więcej o: