Jeszcze więcej o Toyocie 4Runner

Rama z Hiluxa, lżejsze silniki i bogatsze wyposażenie zapakowane w kanciastą karoserię zaprojektowaną zgodnie z najnowszą modą Toyoty - tak wygląda cała prawda o piątej generacji 4Runnera

Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia 4Runnera. Najuboższa została nazwana Trial, ale Toyota zarzeka się, że to opcja off-roadowa. Wyżej w hierarchii stoi SR5, który rzeczywiście mniej nadaje się do pokonywania bezdroży choćby przez wzgląd na ładnie polakierowane zderzaki. Najwięcej trzeba będzie zapłacić za wersję Limited. Ta już wcale nie powinna zjeżdżać z asfaltu, niskoprofilowe opony mogłyby ulec uszkodzeniu nie wspominając o 20-calowych felgach.

Wprowadzenie do 4Runnera, znanego z Land Cruisera V8 systemu KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) polegającego na rozpinaniu stabilizatorów podczas jazdy w terenie, zapowiada jego rychły debiut w pozostałych terenowych modelach Toyoty. Oprócz niego w "biegaczu" znajdzie się CRAWL (Toyota Crawl Control) utrzymujący stałą prędkość w terenie niezależnie od nachylenia, Multi-Terrain Select pełniący funkcję blokady o ograniczonym poślizgu, czy asystent zjazdu DAC (Downhill Assist Control).

Wersja Limited ma inne przeznaczenie, więc inżynierowie Toyoty zaprojektowali dla niej specjalne zawieszenie X-REAS. Dostosowuje ono na bieżąco siłę tłumienia amortyzatorów do stylu jazdy i rodzaju nawierzchni.

Pierwsze doniesienia odnośnie silników okazały się nieścisłe. Podstawową jednostką będzie czterocylindrowiec o pojemności 2,7 l. osiągający 157 KM. Będzie on przekazywał napęd wyłącznie na tylną oś. 4Runner z większym silnikiem V6 o pojemności 4,0 l i mocy 270 KM będzie dostępny jako 4x2 lub 4x4. Obie jednostki napędowe współpracują z automatycznymi skrzyniami odpowiednio o czterech i pięciu przełożeniach.

Jak widać downsizing bywa opłacalny. Większy silnik V6 jest mocniejszy nie tylko od swojego poprzednika, ale także od oferowanego dotąd V8. Mniejsze obciążenie przedniej osi, dodatkowe systemy wspomagające i większa moc zapowiadają jeszcze lepsze zdolności terenowe.

Nowy 4Runner pojawi się w amerykańskich salonach tej jesieni. Europejscy klienci będą musieli zadowolić się podobnym pod względem wielkości, choć droższym modelem Land Cruiser 150.

Zobacz megagalerię nowej Toyoty 4Runner.

 

Toyota 4Runner

 

Marcin Lewandowski

Isuzu D-Max: pierwsza jazda nowym-starym pickupem - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: Toyota Hilux - ogłoszenia

Więcej o: