Grand C-Max ma wydłużony o 150 mm rozstaw osi w stosunku do wersji 5-osobowej i przesuwne tylne drzwi oraz składany środkowy fotel drugiego rzędu jak w Maździe 5 . Dach opada łagodniej niż w C-Max'ie, dzięki czemu pasażerowie ostatniego rzędu mają więcej przestrzeni nad głowami. Obydwa modele Ford zaprezentował na odbywających się właśnie targach we Frankfurcie.
C-Max jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej płycie podłogowej, z której w przyszłości skorzysta kolejna generacja Forda Focusa , a łącznie ma posłużyć 10 modelom. Będzie też pierwszym autem spod znaku błękitnego owalu zaprojektowanym w Europie i sprzedawanym bez zmian na rynku amerykańskim, zgodnie z filozofią globalnego produktu. Obydwa warianty rodzinnego Forda trafią do salonów jesienią 2010 roku.
Do palety silników benzynowych i diesli, znanych z Focusa i Kugi, dołączy przedstawiciel rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra i mocy 150-180 KM. To benzynowy, turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu stworzony zgodnie z filozofią downsizingu. Inny przedstawiciel rodziny EcoBoost to 3,5-litrowa V-szóstka V6 o mocy 355 koni, trafiająca pod maski modeli koncernu Forda z USA. Już niedługo pojawi się także 230-konny silnik o pojemności 2 litrów.
Marcin Sobolewski
Focus RS jeszcze mocniejszy - ZOBACZ TUTAJ