Frankfurt 2009 | Grand C-Max i nowe silniki EcoBoost

Grand C-Max z siedmioma miejscami na pokładzie nie będzie tylko przedłużeniem wersji 5-miejscowej. Otrzyma również przesuwne boczne drzwi

Grand C-Max ma wydłużony o 150 mm rozstaw osi w stosunku do wersji 5-osobowej i przesuwne tylne drzwi oraz składany środkowy fotel drugiego rzędu jak w Maździe 5. Dach opada łagodniej niż w C-Max'ie, dzięki czemu pasażerowie ostatniego rzędu mają więcej przestrzeni nad głowami. Obydwa modele Ford zaprezentował na odbywających się właśnie targach we Frankfurcie.

C-Max jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej płycie podłogowej, z której w przyszłości skorzysta kolejna generacja Forda Focusa, a łącznie ma posłużyć 10 modelom. Będzie też pierwszym autem spod znaku błękitnego owalu zaprojektowanym w Europie i sprzedawanym bez zmian na rynku amerykańskim, zgodnie z filozofią globalnego produktu. Obydwa warianty rodzinnego Forda trafią do salonów jesienią 2010 roku.

Do palety silników benzynowych i diesli, znanych z Focusa i Kugi, dołączy przedstawiciel rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra i mocy 150-180 KM. To benzynowy, turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu stworzony zgodnie z filozofią downsizingu. Inny przedstawiciel rodziny EcoBoost to 3,5-litrowa V-szóstka V6 o mocy 355 koni, trafiająca pod maski modeli koncernu Forda z USA. Już niedługo pojawi się także 230-konny silnik o pojemności 2 litrów.

Marcin Sobolewski

Ford Iosis Max


Focus RS jeszcze mocniejszy - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie -  PORADNIK

Samochody: Ford Focus C-Max - ogłoszenia

Więcej o: