Frankfurt 2009 | Wszystko o Mulsanne

Wygląd topowej limuzyny marki Bentley poznaliśmy już w połowie sierpnia, ale niektóre szczegóły trzymane były w tajemnicy do końca. Tak jak moc silnika wynosząca 512 KM

Bentley spisał się na medal. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem zdjęcia jeszcze przed premierą, zrobione w jakimś garażu, uderzyły mnie duże pojedyncze reflektory z przodu. Oczywiście są podwójne, tyle że te mniejsze zachodzące na błotniki trudno zauważyć. Tył jest potężny, masywny i ma lampy stylizowane podobnie do tych z linii Continental. Ogólna sylwetka auta świadczy o chęci zachowania dotychczasowego stylu topowych limuzyn tej marki. Ja już zaczynam się oswajać z tą sylwetką, ale to, czy zachowawcza stylistyka okaże się dobrym pomysłem, pokażą słupki sprzedaży.

We wnętrzu niczego nie powinno zabraknąć. Klienci poszukujący komfortowej limuzyny powinni być zadowoleni najwyższej jakości skórzaną tapicerką, uzupełnioną drewnem. Bentley nie ograniczył się do samej deski rozdzielczej, drewniane wstawki znajdziemy na drzwiach i za tylną kanapą. Mulsanne nie "razi" aluminiowym wykończeniem, więc zapewne nie będzie najbardziej sportową propozycją w ofercie tej marki.

Ponad 170 godzin, niemal połowa czasu potrzebnego do wyprodukowania całego samochodu, przeznaczamy na wykończenie wnętrza nowego Mulsanne. W zakładach w Crewe metody produkcji nie mają nic wspólnego z masową produkcją. Inaczej mówiąc my zaczynamy tam, gdzie inni kończą - mówi Robin Page odpowiedzialny za wygląd wnętrza

Młodsza klientela także znajdzie coś dla siebie. Nawigacja satelitarna, bluetooth, możliwość odtwarzania plików MP3 i dysk o pojemności 40GB to tylko część systemu multimedialnego, ze zmieniarką na sześć płyt CD, z 8-calowym wyświetlaczem i 14 głośnikami.

Bentley to samochód luksusowy, który powinno się prowadzić samemu. Świadczy o tym nie tylko mocny, podwójnie doładowany silnik V8 o imponującej pojemności 6,75 l osiągający 512 KM i 1020 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki doładowaniu jest on dostępny już od 1800 obr/min. Nad tym wulkanem mocy czuwa automatyczna skrzynia o ośmiu przełożeniach, która jakimś cudem radzi sobie z przekazaniem tych wartości na tylne koła. Kierowca ma możliwość ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

Aby dopasować auto do własnych potrzeb klient ma spory wybór. Podstawowe możliwości to 21-calowe koła (standardowo 20-calowe) i 114 kolorów nadwozia do wyboru, które można łączyć ze sobą tworząc dodatkowe setki kombinacji zależnych już tylko od gustu zamawiającego. Wnętrze to 24 kolory skórzanej tapicerki i możliwość personalizacji całego auta ramach działu Bentley Mulliner.

Marcin Lewandowski

 

Bentley (prawie) w locie

 

Bentley Continental GT Series 51 - edycja limitowana - ZOBACZ TUTAJ

Konkurs: samochodem po Europie - WIĘCEJ TUTAJ

Samochody: Bentley - ogłoszenia

Więcej o: