10 lat nowej Dacii

Dziesięć lat temu Renault wykupiło markę Dacia. Pięć lat później na rynek trafił pierwszy samochód - model Logan. To dobra okazja na podsumowanie krótkiej historii nowej Dacii

Tańsza marka Renault chwali się oczywiście, że "wylansowała nowy styl konsumpcji w sektorze samochodowym, oferując proste i niezawodne samochody z niezbędnym wyposażeniem". W komunikacie prasowym przeczytamy także, że "nowe podejście do samochodów spotkało się z uznaniem klientów i świadczy o tym, że Dacia jest marką wyprzedzającą swoją epokę." Mieliśmy problem z ostatnią częścią tego zdania. Doszliśmy w końcu do wniosku, że być może chodzi o to, że Dacia wprowadzeniem swoich aut wyprzedziła obecny kryzys i oferowała tanie auta na długo przedtem zanim się pojawił. Żadne inne wytłumaczenie tego zdania nie przyszło nam do głowy. Bo trzeba przyznać, że w tym roku rumuńska marka odnotowuje niesamowity wręcz wzrost sprzedaży. Mimo ogólnego spadku rynku o 16,5%, Dacia sprzedała w Europie, Turcji i w Maghrebie o 20,3% więcej aut niż w zeszłym roku. W samej Europie zanotowano wzrost o 95%, a największy w Niemczech aż o 400%!

Od 2004 roku, kiedy na rynek wszedł pierwszy Logan, Dacia sprzedała w sumie już milion samochodów. To rzeczywiście może świadczyć o tym, że klienci nie potrzebują wcale drogiego bogatego wyposażenia i wymyślnej stylistyki, a wolą proste, zwykłe auto, które da im za stosunkowo niewielkie pieniądze możliwość przemieszczania się z punktu A do B. To właśnie taka recepta na sukces zaprowadziła Dacię w miejsce, w którym znajduje się obecnie. I wygląda na to, że z roku na rok będzie coraz lepiej. 

Jan Kopacz

 

Mitsubishi i-MIEV - pierwsza jazda

 

 

 

 

Więcej o: