Frankfurt 2009 | Nowy Land Cruiser u wrót bezdroży

Jeszcze w tym roku nowa Toyota Land Cruiser trafi do Europy i jako Lexus GX do Stanów Zjednoczonych. Poprzednie generacje znalazły 5 milionów nabywców w 176 krajach świata

Land Cruiser to blisko 60 lat historii off-roadu. O szóstej generacji kultowej terenówki pisaliśmy już kilka tygodni temu. Nowe wydanie Land Cruisera opiera się na konstrukcji poprzednika, otrzymało jednak zupełnie nową karoserię ze stylistyką odpowiadającą aktualnemu językowi designu Toyoty i przeprojektowany kokpit, wyposażony we współczesne rozwiązania.

Nowy Land Crusier o oznaczeniu J150 dostępny będzie w wersji 3- i 5-drzwiowej. Bardziej przestronna kabina w wydaniu 5-drzwiowym w opcji pomieści także trzeci rząd pełnowymiarowych foteli. Gdy nie będą potrzebne, dzięki łatwemu systemowi składania mają w mgnieniu oka zniknąć pod podłogą. Drugi rząd siedzeń wyposażono w możliwość przesuwania o 135 mm, pochylania oparć i podział 40:20:40, podobnie jak w mniejszej RAV4.

W zachowaniu off-roadowych tradycji pomóc ma nie tylko sprawdzona konstrukcja nadwozia, ale i o 11% wyższa sztywność ramy w stosunku do poprzednika. Dzięki zamontowaniu dodatkowych mat izolacyjnych poprawił się komfort jazdy i tłumienie wstrząsów z zawieszenia i układu napędowego. Nowy Land Cruiser ma 22-centymetrowy prześwit i jest w stanie przejechać zbiornik wodny o głębokości 70 cm. Kąt natarcia wynosi 32 stopnie, a zjazdu - 24 stopnie.

Zmiany w układzie resorowania ukiernkowano na wyższy komfort jazdy i precyzyjniejszą pracę układu kierowniczego. W opcji pojawi się zupełnie nowy elektroniczny system kontroli zawieszenia KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System), a wraz z nimi dodatkowe stabilizatory z przodu i z tyłu. Flagowe modele terenowej Toyoty otrzymają także tylne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą przechyłów i amortyzatorami z regulowaną charakterystyką tłumienia.

Nowością w Land Cruiserze będzie system Multi-terrain Select, dostosowujący pracę pedałów gazu i hamulca do różnych typów podłoża. Na ekranie na desce rozdzielczej pojawi się ponadto obraz wokół auta z czterech kamer.

W Europie Land Cruiser pojawi się z dwoma odświeżonymi silnikami: 4-litrowym V6 o mocy 249 koni i 3-litrowym turbodieslem, rozwijającym 173 KM. Japończycy twierdzą, że udało im się zredukować emisję dwutlenku węgla i zużycie paliwa o 12%, a średnie zużycie ropy w wersji wysokoprężnej to 8,1 l/100 km.

Marcin Sobolewski

Land Cruiser T2


Ciężarowe-nieciężarowe - Land Rovery z "lewą" kratką - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochodem na wakacje - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Toyota Land Cruiser - ogłoszenia

Więcej o: