Frankfurt 2009 | Hyundai ix35 - więcej szczegółów

Na tydzień przed oficjalną premierą we Frankfurcie, Hyundai postanowił zdradzić nieco więcej szczegółów na temat europejskiej odmiany ix35 - następcy modelu Tucson

Obecnie, kupujący Tucsona wybierać mogą pomiędzy dwoma 2-litrowymi silnikami - jednym benzynowcem i jednym turbodieslem. Podobnie, przynajmniej na początku, będzie w przypadku ix35. Z tą jednak różnicą, że silnik wysokoprężny dostępny będzie w dwóch wariantach. W wersji podstawowej rozwijać będzie moc 136 KM oraz 313 Nm maksymalnego momentu obrotowego, w mocniejszej - 184 KM i 392 Nm. Wspomniany już benzynowiec oferuje z kolei 166 KM oraz 196 Nm momentu obrotowego.

W późniejszym okresie, najprawdopodobniej w listopadzie przyszłego roku, gama dostępnych silników powiększy się o dodatkowe, bardziej ekonomiczne jednostki. Będą to: benzynowe, turbodoładowane GDi o pojemności 1,6 l i mocy 140 KM (167 Nm), a dla zwolenników silników wysokoprężnych - 115-konny turbodiesel 1,7 l (255 Nm). Zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery służyć będzie opcjonalny system ISG, czyli Start-Stop od Hyundaia.

ix35 z silnikami diesla standardowo wyposażony będzie w sześciostopniową skrzynię manualną. Klienci, którzy zdecydują się na najmocniejszą wersję wysokoprężną, będą mogli również wybrać sześciobiegowy automat.

W porównaniu do swojego poprzednika, ix35 jest o 85 mm dłuższy (4410 mm), 20 mm szerszy (1820 mm) i ma o 10 mm większy rozstaw osi (2640 mm). Można zatem spodziewać się bardziej przestronnego wnętrza. Hyundai zarzeka się także, że mimo iż wysokość auta zmniejszyła się o 20 mm, wysocy pasażerowie będą mogli podróżować autem równie komfortowo, jak w Tucsonie.

Z nowinek producent wymienia kontrolkę znajdującą się pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, informującą o najlepszym (z ekonomicznego punktu widzenia) momencie zmiany biegu. Lusterko wsteczne posiada teraz 3,5-calowy ekran, wyświetlający obraz z kamery cofania, a w kierownicy -  przyciski sterowania systemem audio.

Europejska wersja ix35 powstawać będzie w słowackiej fabryce Kii w Żylinie. Produkcja rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai Genesis Coupe w wersji wyczynowej

ix-Metro - nowa hybryda Hyundaia - ZOBACZ TUTAJ

Poradnik: samochodem po Europie - WIĘCEJ TUTAJ

Samochody: Hyundai Tucson - ogłoszenia

Więcej o: