Kolejny ecoFlex

Niemiecki producent poszerza ofertę modelu Insignia ecoFlex o drugą wersję mocy dwulitrowego diesla

Opel Insignia to udany model klasy średniej, który zdobył tytuł samochodu roku. W połowie tego roku zaprezentowano specjalnie przygotowaną wersję ecoFlex o poprawionych parametrach spalania. Udało się to dzięki obniżeniu współczynnika oporu powietrza, zastosowaniu opon o niskich oporach toczenia, dostosowaniu oprogramowania silnika i zmianie przełożeń skrzyni biegów. Dzięki tym zabiegom spalanie 160-konnego silnika spadło o do 5,2 l/100km, co jest aż o 0,6 litra lepszym wynikiem od uzyskiwanego przez "zwykłą" Insignię TDCI (160 KM).

Teraz Opel prezentuje słabszą wersję silnika diesla osiągającą 130 KM, w ten sam sposób przystosowaną do niższego spalania. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100km, czyli tyle samo, co w mocniejszej wersji ecoFlex. Przyspieszenie 0-100 zajmuje 11,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h (160-konny ecoFlex odpowiednio: 9,5 s, 221 km/h). Zaletą ma być niższa cena. Opel nie ukrywa, że i ten model skierowany jest w dużej mierze do odbiorców flotowych.

Marcin Lewandowski

 

Insignia ecoFLEX

 

Opel Insignia ecoFlex - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Poradnik: samochodem po Europie - WIĘCEJ TUTAJ

Samochody: Opel Vectra Diesel- ogłoszenia

Więcej o: