Europejscy tunerzy nie ustają w pracach nad poprawą osiągów Focusa RS. W serii z 2,5-litrowego silnika turbo uzyskano moc 305 koni przy 6500 obr./min i maksymalny moment 440 Nm, dostępny w zakresie 2300-4500 obr./min. Pozwala to niemieckiemu hot-hatch'owi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 263 km/h.
Brytyjski tuner Graham Goode Racing za 435 funtów oferuje pakiet RS340, modyfikujący oprogramowanie jednostki centralnej Focusa RS. Tyle wystarczy, by z silnika wycisnąć dodatkowe 40 koni mocy i 98 Nm momentu obrotowego. Imponujące 538 Nm pojawia się tuż po przekroczeniu 3000 obr./min. Osiągi? Na ten temat specjaliści z GGR niestety milczą. W zamian chwalą się wykresami z hamowni.
Na zmodyfikowany komputer GGR udziela 12-miesięcznej gwarancji, ograniczonej przebiegiem 30 tys. mil.
Marcin Sobolewski
Ford Focus RS - fizyce wbrew - ZOBACZ TUTAJ