Frankfurt 2009 | Kia No3 zyskała imię: Venga

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Kia zaprezentuje ostateczną, produkcyjną wersję modelu wywodzącego się z konceptu No3

Kia Venga to nowy gracz w klasie miejskich minivanów. Jej wymiary zewnętrzne wskazują, że bezpośrednią konkurencją są Nissan Note (zobacz test), Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, czy (europejski) Ford Fusion.

 

A na imię damy jej Venga

 

Auto ma długość 4,068 m i wysokość 1,6 m. Na tle konkurencji wyróżnia rozstaw osi wynoszący 2,615 m, ale wszystkie auta tej klasy są mocno zbliżone do siebie podstawowymi wymiarami zewnętrznymi. Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 jest przesuwana i można ją składać płasko w podłodze dla zwiększenia pojemności bagażowej.

Do napędu posłużą cztery jednostki o mocy od 75 do 115 KM do wyboru - dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Silniki całej gamy Kia Venga wyposażone będą w system ISG (technologia Idle Stop & Go) i w zakresie czystości spalin spełniać będą wymogi normy Euro 5.

Venga nie ma poprzednika noszącego znaczek Kia na masce, ale siostrzany Hyundai owszem. Czy Venga posłuży jako baza dla następcy produkowanego od 2001 roku Hyundaia Matrix? Tego jeszcze nie wiemy. Pewne jest natomiast, że mała, wielkopojemna Kia będzie produkowana i sprzedawana wyłącznie w Europie.

Debiut wersji produkcyjnej odbędzie się w połowie września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W polskich salonach Venga pojawi się pod koniec tego roku.

Marcin Lewandowski

 

Fiat 500 Cabrio - pierwsza jazda

 

Poznaj historię prototypu Kia No3

Poradnik: samochodem po Europie - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: Hyundai Matrix - ogłoszenia

Więcej o: