Auto z twardym dachem mogliśmy obejrzeć w marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie. Już wtedy Spyker zapewniał, że w przeciągu kilku najbliższych miesięcy zaprezentuje także roadstera. Jak widać, słowa dotrzymał.
Spydera wyposażono w miękki dach płócienny, dostępny w jednym z ośmiu kolorów. Po ręcznym zwolnieniu centralnego zaczepu automatycznie schowa się on pod specjalną osłoną, znajdującą się tuż za fotelami. Pokazany w Kalifornii roadster określany jest co prawda mianem prototypu, jednak producent zapowiada, że finalną wersję otwartego Ailerona będzie można kupić już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Pod maską pracuje taki sam silnik, jak w wersji z twardym dachem. Jest to, zapożyczone od Audi, 405-konne V8 o pojemności 4,2 l. Pozwala ono rozpędzić auto do setki w czasie 4,5 sek. oraz podróżować z prędkością maksymalną równą 300 km/h. Standardowo silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Obecnie klienci mogą również wybrać sześciobiegowy automat ZF. Cała produkowana przez silnik moc trafia oczywiście na oś tylną.
C8 Aileron Spyder otrzymał większy - niż w zamkniętej wersji modelu - grill, nowe zawieszenie zaprojektowane przez Lotusa, tylne lampy wykonane w technologii LED oraz 19-calowe felgi z lekkich stopów. Aby w pełni zaspokoić wysmakowane gusta swoich klientów, producent przygotował szesnaście kolorów nadwozia oraz czternaście kolorów skórzanej tapicerki. Zapraszamy do galerii .
Bartosz Sińczuk
Najdroższy gokart świata - ZOBACZ TUTAJ