Nowa "trójka" - rewolucja czy ewolucja?

Chociaż kolejna generacja BMW serii 3 zadebiutuje dopiero za 2 lata, już dziś zdradzamy, czego będzie można się po niej spodziewać. Niemcy zapowiadają: mniej cylindrów i mniej dwutlenku węgla

Mimo niedawno przeprowadzonego liftingu Niemcy już myślą o emeryturze  BMW serii 3 (E90). Nowe generacje obydwu głównych niemieckich konkuretnów - Mercedesa klasy C i Audi A4 - zadebiutowały na rynku w 2007 roku. Jak donosi brytyjskiemu Autocarowi wysoko postawiony pracownik BMW, producent wyjątkowo poważnie podchodzi do budowy kolejnej "trójki".

Nowe BMW serii 3 znacznie odmieni swoje oblicze. Dzięki poprawionej aerodynamice nadwozia współczynnik oporu powietrza spadnie do 0,24. Nie to będzie jednak największą rewolucją. Program Efficient Dynamics wkroczy w zupełnie nowe stadium rozwoju, zapewniając BMW prowadzenie w wyścigu na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Czy w "trójce" pojawi się więcej gadżetów podobnych do systemu start-stop? Najwięcej pomóc ma w tym montaż 3-cylindrowych silników. Według Bawarczyków klasa premium to nie tylko jakość i technika, ale także ochrona środowiska.

W opracowaniu nowych, ekologicznych rozwiązań mają pomóc szeroko prowadzone badania. Czy wierzyć inżynierom z BMW, że planują na nowo zdefiniować samochód klasy średniej? Zobaczymy, choć brzmi trochę na wyrost. Trwają prace nad zmianami w obsłudze instrumentów sterowania, takich jak panel klimatyzacji. Dotychczasowe konwencjonalne rozwiązania mają zastąpić zupełnie nowe, wygodniejsze i oszczędzające energię. W ich opracowaniu pomogą czarne skrzynki, już teraz montowane w samochodach BMW i badające nawyki i zachowania kierowcy.

Dla przykładu, badania wykazują, że przeciętne BMW 320d osiąga najwyższe średnie prędkości przejazdów i pokonuje najdłuższe trasy. Będzie to wskazówką do budowy następcy modelu jako optymalnego pod kątem jazdy na długich dystansach. BMW stawia też na napęd elektryczny, w którym upatruje przyszłość motoryzacji. Niemieccy inżynierowie mają zamiar przeprojektować układ elektryczny samochodu i przygotować go do współpracy z silnikiem elektrycznym.

Nowe BMW serii 3 ujrzy światło dzienne na salonie samochodowym w Paryżu, jesienią 2011 roku. Aktualna "trójka", produkowana od 2005 roku, to najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta.

Marcin Sobolewski

BMW 330d xDrive - test wideo

BMW 335i Cabrio - ZOBACZ TUTAJ

Wygrywaj wakacyjne gadżety - konkurs - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: BMW serii 3 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.