C-MAX w drodze

C-MAX drugiej generacji intensywnie trenuje przed wrześniową premierą na salonie samochodowym we Frakfurcie. Nowością będą przesuwne drzwi

Zdjęcia przyłapanego C-MAX'a drugiej generacji opublikował brytyjski Auto Express. Inspiracją dla nowego modelu ma być koncepcyjny Iosis Max. Opływowe linie to kolejne rozwinięcie filozofii stylistyki Forda, zwanej Kinetic Design. Przód przypomina obecne modele, a bok z przesuwnymi drzwiami i wysoko zadartą linią szyb - Mazdę 5.

Kolejną nowością będzie 7-miejscowa wersja. Ford ma nadzieję, że nowy C-MAX będzie najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie minivanów i pokona Opla Zafirę. Walka między niemieckimi autami będzie tym bardziej zażarta, że na 2010 rok Opel także planuje premierę nowej generacji Zafiry.

Pod maskę C-MAX'a trafi nowa rodzina silników EcoBoost, stworzonych w duchu downsizingu. Słabszy motor 1.6 rozwija moc 148 KM, mocniejszy o tej samej pojemności - 178 KM. Mniejsza pojemność, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie mają zagwarantować niższe zużycie paliwa i emisję spalin. W ofercie nie zabraknie też diesli z rodziny TDCi.

Podobnie jak w przypadku poprzednika, nowy C-MAX będzie jednocześnie zapowiedzią kolejnej generacji Focusa. Pierwsza generacja minivana ujrzała światło dzienne w 2003 roku, rok wcześniej od Focusa II. Pod koniec 2006 roku Focus C-MAX stał się C-MAX'em, tak jak niegdyś Megane Scenic stało się Scenikiem. Samochód przeszedł drobny lifting, upodobniający go do modeli narysowany w duchu Kinetic Design. Sprzedaż nowego C-MAX'a ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Marcin Sobolewski

Ford Mustang 2010


Ford C-MAX - byle nie na etanolu - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Ford C-MAX - ogłoszenia

Więcej o: