Orzeł nadlatuje: E-type Speedster

Firma Eagle powstała w Wielkiej Brytanii w 1982 roku z miłości do jednego z najpiękniejszych samochodów sportowych: Jaguara E-type. Najnowszym dzieckiem firmy jest, a jakże, kolejna interpretacja tego auta - ale jaka!

Eagle zajmuje się kompletną odbudową i odnową pojedynczych egzemplarzy E-type. Można je kupić w cenie od około 50 do prawie 200 tys. funtów, w zależności od modelu, czy rodzaju nadwozia. Doświadczenie w restauracji strych aut zostało wykorzystane do zbudowania wyjątkowego modelu.

Speedster to próba połączenie esencji klasycznego Jaguara z wymaganiami stawianymi współczesnym autom sportowym. Za bazę posłużył oryginalny E-type, a wszystkie podstawowe podzespoły użyte do jego budowy pochodzą z półek Jaguara. Podwozie zostało obniżone, podobnie jak przednia szyba, która dodatkowo zyskała obramowanie. Przód pozbawiony zderzaka nawiązuje do wyglądu pierwszej serii, z reflektorami całkowicie schowanymi pod przezroczystą osłoną. Linia boczna jest niemal identyczna, jak w oryginale, ale dzięki obniżeniu auta, Speedster jest bardziej przyczajony. Od tyłu nadwozie "wlewa się" do wnętrza, łącząc się z tunelem środkowym. Deska rozdzielcza zachowała oryginalny układ zegarów, ale poniżej, jej kształt dostosowano do bardziej współczesnej estetyki - oczywiście przy użyciu aluminium. Nad drążkiem skrzyni biegów umieszczono radio, za drążkiem skórzany podłokietnik utrzymany w kolorystyce i wzornictwie siedzeń i boczków drzwi.

Pod względem mechanicznym to wciąż Jaguar E-type, chociaż mocno zmodyfikowany. Znakomity rzędowy silnik sześciocylindrowy serii XK o pojemności 4,2 powiększono do 4,7 l., dzięki czemu moc wzrosła do 300 KM, a moment do 460 Nm. Ważącemu zaledwie 1100 kg autu wystarczy to do zdeklasowania wielu współczesnych rywali.

Marcin Lewandowski

 

Ticker - reklama BMW

 

Ferrari 458 Italia - najnowszy bolid z Maranello - ZOBACZ TUTAJ

Poradnik: samochodem po Europie - ZOBACZ KONIECZNIE

Samochody: Jaguar XK8 - ogłoszenia

Więcej o: