Mniejsze silniki w E-klasie

Mercedes poszerza ofertę silników dostępnych w klasie E o dwa czterocylindrowe motory z bezpośrednim wtryskiem paliwa - benzynowy i wysokoprężny. Będą to najsłabsze, a więc i najtańsze wersje samochodu

Najsłabszym dieslem w ofercie będzie teraz Mercedes E200 CDI BlueEFFICIENCY z silnikiem o pojemności 2,1 l (takiej samej jak w 220 CDI "BE"), ale o słabszych parametrach. Maksymalna moc silnika to 136 KM, a moment obrotowy 360 Nm. Dzięki niemu, auto przyspiesza do 100 km/h w 10,2 sekundy. To wynik dość kiepski, jak na limuzynę klasy wyższej, ale Mercedes jest gotów poświęcić dobre osiągi w imię ekologii i niskiego spalania. Średnie zużycie na poziomie 5,2 l/100 km to rzeczywiście całkiem niezły wynik. Pytanie tylko czy klienci, wybierając E klasę też będą gotowi na takie poświęcenia.

Jeśli nie, zawsze mogą wybrać silnik benzynowy, który zagwarantuje im przyspieszenie do "setki" w 8,5 sekundy. E200 CGI BlueEFFICIENCY dzięki turbosprężarce i pojemności 1,8 l osiąga moc 185 KM i moment obrotowy 270 Nm. Oczywiście lepsze osiągi oznaczają większy apetyt na paliwo. W wersji z 6-biegową ręczną przekładnią E200 CGI powinno zadowolić się 7,2 litrami paliwa na każde 100 km.

Nowe Mercedesy mają trafić do europejskich salonów we wrześniu, ale na niemieckiej stronie w konfiguratorze na stronie www.mercedes-benz.pl dostępne są już ich ceny. Podstawowa wersja E200 CDI ma kosztować 180 000 zł., a E200 CGI 159 000 zł.

Jan Kopacz

Mała E klasa kombi - ZOBACZ TUTAJ

Reklama Mercedesa E klasy - WIDEO

Samochody: Mercedes E klasa - ogłoszenia

Więcej o: