Gdy S4 to za mało

Niemiecki MTM stawia na moc. Po kuracji wzmacniającej Audi S4 Avant wygląda niepozornie, a do "setki" rozpędza się w zaledwie 4,6 s

Seryjne S4 Avant ma pod maską 3-litrowy silnik V6 TFSI. Moc 333 koni osiąga między 5500 a 7000 obr./min, a maksymalny moment 440 Nm w przedziale 2900-5300 obr./min. Zdawałoby się, że 5,7 s do "setki" i ograniczone elektronicznie 250 km/h prędkości maksymalnej to więcej niż potrzeba w kombi. Niemiecki tuner MTM, znany z modyfikacji mechanicznych modeli Audi , wcale tak nie uważa.

Dla tych, którzy pragną uwolnić dodatkowy potencjał S4 , MTM przygotował dwa pakiety tuningowe. Pierwszy z nich podnosi moc silnika do 380 KM i kosztuje 2116 lub 2700 euro w zależności od tego, czy zdecydujemy się zdjąć ograniczenie prędkości. Mocniejszy wariant to aż 430 koni i 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cena? 2616 lub 3200 euro, jeśli każemy wyłączyć "elektroniczny kaganiec". Tak wzmocnione S4 osiąga 100 km/h w zaledwie 4,6 s, a 200 km/h w 17,9 s. Bez ogranicznika rozpędza się do 280 km/h. MTM z dumą informuje, że po modyfikacji średnie zużycie paliwa wzrasta zaledwie o 1 litr - do 10,7 l benzyny na każde 100 km.

Taki zestaw czyni obecne S4 mocniejszą od poprzedniej generacji RS4 (seryjnie 420 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego). MTM nie ogranicza klienta tylko do tuningu silnika. Oferuje też kompletny układ wydechowy ze stali szlachetnej i wzmocnione hamulce. Tarcze o średnicy 380 mm i 8-tłoczkowe zaciski dostarcza Brembo. Bliżej asfaltu? Tuner przygotował również pakiet obniżający zawieszenie: od 10 do 40 mm z przodu i od 15 do 45 mm z tyłu. Dla posiadaczy wersji z zawieszeniem pneumatycznym przygotowano nowy program sterujący.

Ekipa z MTM nie zajmuje się tuningiem optycznym. Z zewnątrz ograniczono się jedynie do subtelnych naklejek i 19-calowych felg o szerokości 8,5 cala w klasycznym dla tunera wzorze. Za modyfikację topowej wersji MTM S4 Avant Stufe 2 zapłacimy łącznie 16014 euro. Nawet najszybsze S4 nie traci nic ze swoich podstawowych walorów. 490-litrowy bagażnik po złożeniu siedzeń rośnie do 1430 l.

Marcin Sobolewski

Rewolucja silnikowa w Audi - ZOBACZ TUTAJ

Jeśli tylko... myślisz - WIDEO

Samochody: Audi S4 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA