Audi dla oszczędnych

W czasach wszechobecnego oszczędzania Audi postanowiło rozszerzyć paletę silników. Do gamy dostępnych dotąd w modelach Q5 oraz A4 Allroad Quattro dołączyły nowe, bardziej ekonomiczne jednostki

Oba auta będą teraz dostępne z bardziej ekonomicznym wariantem 2-litrowego TDI. 143-konny czterocylindrowiec z systemem wtrysku bezpośredniego common-rail znany jest już z innych modeli grupy VW. Napędza on między innymi Volkswagena Jettę, Golfa oraz przednionapędowe Audi A4.

Jak spisze się pod maskami kolejnych modeli? Producent zapewnia, że Audi Q5 z nowym dieslem rozpędza się do setki w czasie 11,4 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Auto może się przy tym pochwalić zużyciem paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Nieco lżejsze A4 Allroad na sprint do setki potrzebuje o 1,1 sek. mniej, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się w jego przypadku dopiero przy wartości 200. Auto zadowoli się też nieco mniejszą ilością oleju napędowego - 6,2 l/100 km.

Oprócz słabszego wariantu silnika wysokoprężnego, Q5 otrzyma także dodatkowo nowego "wyjściowego" benzynowca. 2-litrowe, turbodoładowane TFSI dostępne będzie teraz także w wersji 180-konnej z maksymalnym momentem obrotowym równym 320 Nm. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów silnik będzie oferował średnie zużycie paliwa na poziomie 8,4 l oraz przyśpieszenie do setki wynoszące 8,5 sek.

Bartosz Sińczuk

Silniki Roku 2009 - ZOBACZ TUTAJ

Audi Q5 - WIDEO

Samochody: Audi Q5 - ogłoszenia

Więcej o: