FR-V zjeżdża ze sceny

Honda rezygnuje z produkcji minivana, który był japońską odpowiedzią na 6-miejscowego Fiata Multiplę. Dlaczego FR-V dzieli los ptaka dodo?

Produkcja modelu zakończy się w sierpniu. Honda nie jest zadowolona z wyników sprzedaży, chociaż oficjalnie mówi o sukcesie FR-V jako pojazdu niszowego. Czy na bazie obecnej lub przyszłej generacji Civica możemy spodziewać się następcy? Japończycy twierdzą, że wycofują się z tego segmentu, a rodzinną rolę będzie pełnić mniejszy Jazz i hybrydowy Insight. Nie wytrzymali konkurencji z doświadczonymi na polu minivanów Francuzami i Niemcami, ani też z rodzimymi autami - Mazdą 5 i Toyotą Verso.

FR-V zaprezentowano jesienią 2004 roku. Podobnie jak Fiat Multipla, minivan posiadał układ siedzeń w kabinie 3+3. Użytkownicy narzekali jednak na niewygodną pozycję za kierownicą, spowodowaną umieszczeniem fotela kierowcy zbyt blisko drzwi. Amatorom "wiertarek" Hondy pozostawiono do wyboru dwa silniki benzynowe 1.7 i 2.0 o mocy 125 i 155 koni (później zastąpione przez motor 1.8 140 KM) oraz 140-konnego diesla i-CTDi.

W Polsce sprzedano łącznie 1111 egzemplarzy tego modelu, z czego na pierwsze półrocze 2009 roku przypada 51 sztuk. Z oficjalnego cennika Hondy FR-V zniknął w marcu 2009 roku. Na innych rynkach też nie było różowo. Dla porównania, przez 5 lat w Wielkiej Brytanii nabywców znalazło nieco ponad 13500 aut. W Japonii model występuje pod nazwą Edix.

Marcin Sobolewski, źródło: samar.pl

Renault Grand Scenic - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Peugeot 5008 - WIDEO

Samochody: Honda FR-V - ogłoszenia

Więcej o: