Corvette Z700 - im zawsze mało

Amerykański tuner Hennessey wychodzi z założenia, że nie powstało jeszcze auto, które ma wystarczająco dużo mocy. Ostatnio jego mechanicy postanowili "poznęcać" się nieco nad Corvette ZR1

Komu nie wystarczy seryjne 638 KM oraz 819 Nm maksymalnego momentu obrotowego, powinien zainteresować się nową, "teksańską" odmianą sportowego Chevroleta . Seryjne V8 o pojemności 6,2l otrzymało nową sprężarkę mechaniczną oraz zmodyfikowany dolot, a układ wydechowy zamieniono na jeszcze mniej restrykcyjny. Dzięki tym zabiegom moc wzrosła do 705 KM, a maksymalny moment wynosi obecnie imponujące 972 Nm. Auto osiąga 60 mph (ok. 96 km/h) w czasie 2,9 sek., a wyścig na 1/4 mili kończy po 10,6 sek. z prędkością 134 mph (ok. 215 km/h).  

Inżynierowie postanowili także nieco odchudzić auto. Zadanie to w przypadku Corvette ZR1 nie jest wcale łatwe, gdyż większość paneli nadwozia i tak jest już wykonana z włókna węglowego. 30 kg udało się zaoszczędzić dzięki karbonowym felgom, a dodatkową masę zbito poprzez redukcję zbędnego - lub zbyt ciężkiego - wyposażenia kabiny. Na przykład, standardowe fotele zastąpiono sportowymi kubełkami firmy Sparco (dla niepoznaki obszytymi alcantarą). Podczas szaleństw na torze nieoceniony może się okazać wykonany z włókna węglowego nowy pakiet aerodynamiczny.

Czy warto? Cóż, amerykański tuner zapewnia, że Z700 dla Corvette znaczy tyle samo co GT3 dla Porsche 911 czy ACR dla Vipera . Auto wyprodukowane zostanie w 24 egzemplarzach, a jego ceny zaczynać się będą od 207 150 dolarów. Widać, że panowie z Hennessey cenią się całkiem wysoko, gdyż jest to kwota niemal dwa razy większa niż za standardową, 638-konną Corvette ZR1. Jednak jak to zwykle bywa w przypadku aut od Hennessey, w cenie klient otrzymuje całodniowe szkolenie, na którym nauczy się jak bezpiecznie obchodzić się z piekielną mocą drzemiącą pod maską swojej nowej zabawki.

Uzależnieni od mocy mechanicy Hennessey na wszelki wypadek przygotowali dla ZR1 dwa dodatkowe warianty mocy: Z750 oraz Z1000. Łatwo rozszyfrować, co kryje się pod tymi nazwami.

Bartosz Sińczuk

Camaro przyjedzie do Europy - ZOBACZ TUTAJ

Tak się robi silnik do Corvette - WIDEO

Samochody: Chevrolet Corvette - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA