106 040 zł - tyle kosztuje Golf GTD

Z myślą o wielbicielach silników wysokoprężnych ceniących sobie ponadprzeciętne osiągi, Volkswagen wskrzesił Golfa GTD. Właśnie poznaliśmy jego ceny w Polsce

W wersji podstawowej z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów za auto trzeba będzie zapłacić 106 040 zł. Warto chyba jednak przez jakiś czas zacisnąć pasa, by móc dołożyć niecałe 8 tysięcy złotych na dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnię DSG (113 840 zł). Dokupić można również system adaptacyjnego zawieszenia DCC. Do ceny auta doliczyć trzeba będzie wtedy 3730 zł. Dla porównania - podstawowa wersja Golfa GTI to wydatek rzędu 97 540 zł, a z DSG 104 140 zł.

Przypomnijmy pokrótce, co za te - niemałe przecież - pieniądze możemy od GTD oczekiwać. Auto można określić jako dieslowską alternatywę dla Golfa GTI . Podczas gdy w przypadku benzynowca chodzi wyłącznie o wydajność, jego wysokoprężny brat bliźniak stara się możliwie skutecznie łączyć dobre osiągi z rozsądnym zużyciem paliwa. Pod maską pracuje dwulitrowe TDI z szyną common-rail. Maksymalna moc silnika wynosząca 170 KM pojawia się przy 4200 obr./min, a 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych jest między 1750 a 2500 obrotów.

Podobnie jak jego benzynowy odpowiednik, również Golf GTD oferowany jest z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Wyposażone w tę przekładnię auto osiąga prędkość maksymalną równą 220 km/h, a do pierwszej setki przyspiesza w 8,1 sekundy. Jak zapewnia producent, zużywa przy tym średnio tylko 5,6 litra oleju napędowego na 100 km (147 g/km CO2).  

Auto może być również zamawiane z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. System ten na bieżąco reaguje na rodzaj nawierzchni oraz sytuację na drodzę, odpowiednio modyfikując charakterystykę pracy amortyzatorów. Kierowca otrzymuję również możliwość wyboru jednego z trzech predefiniowanych trybów pracy zawieszenia: Normal, Sport oraz Comfort.

Z zewnątrz oba wysilone Golfy są łudząco podobne. Charakterystyczne dla GTI czerwone poprzeczne paski w osłonie chłodnicy w modelu GTD mają kolor srebrny. Wspólna dla obu modeli Volkswagena jest dolna i górna kratownica o strukturze plastra miodu chroniąca chłodnicę. GTD z obniżonym o 15 milimetrów sportowym zawieszeniem, 17-calowymi felgami aluminiowymi i oponami w rozmiarze 225/45 także pod względem stylistyki i wyposażenia nawiązuje do GTI.

Wyposażenie standardowe Golfa GTD obejmuje m.in.: ESP ze wspomaganiem kontrowania kierownicy oraz asystentem hamowania, reflektory biksenonowe, automatyczną klimatyzację, siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniąca kolana kierowcy, czujniki zmierzchu i deszczu, detale takie jak chromowe pierścienie przy przełącznikach, czarną podsufitkę i czarne poszycie słupków dachowych.

Bartosz Sińczuk

Golf GTI, król wiecznie młody - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Golf GTI I kontra GTI szóstej generacji - WIDEO

Samochody: Volkswagen Golf - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.