Nie zdążą na lato

Audi testuje otwartą wersję R8 z silnikiem V10 na torze Nürburgring. Na jesiennym salonie we Frankfurcie do coupe dołączy nie tylko Spider

Jeśli wierzyć plotkom, premiera Audi R8 w wersji Spider powinna się już dawno odbyć. Tym razem jednak jesteśmy pewni, że zbliża się wielkimi krokami. Po uzupełnieniu oferty "podstawowego" silnika 4.2 V8 (420 KM) o 5,2-litrowe V10 o mocy 525 KM czas zrzucić trochę blachy i poczuć wiatr we włosach.

Kabriolet nie otrzyma w pełni metalowego, składanego hardtopa. Niemieccy inżynierowie zrezygnowali także z targi, pozostając przy klasycznej koncepcji z miękkim dachem. Inne zmiany to dodatkowe wloty powietrza za fotelami i pałąki wzmacniające. Niestety Spyder musi pozbyć się aluminiowych paneli bocznych, które do tej pory były wizytówką Audi R8 . Z tego samego powodu inne miejsce znajdzie wlew paliwa.

Problemy typowe dla kabrioletów? Nic z tego. Karoseria nowego Audi zostanie dodatkowo usztywniona. Nie wiadomo jeszcze, czy do wersji V8 dołączy mocniejszy silnik V10. Tak czy inaczej, w klasie supersamochodów bez dachu szykuje się ostra konkurencja. R8 stanie w szranki z Aston Martinem V8 Vantage Roadster, Ferrari California czy Lamborghini Gallardo Spyder.

R8 Spyder to nie jedyna nowość spod znaku czterech pierścieni, jaka pojawi się na jesiennym salonie we Frankfurcie. Dla miłośników ostrej jazdy, niezadowolonych z dotychczasowej oferty Audi, pojawi się R8 RS z 5-litrowym silnikiem biturbo V10 o mocy 580 koni. Bo przecież "zwykłe" R8 V10 przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i zawsze mogłoby być lepiej.

Marcin Sobolewski

Gdzie nie lubią Audi R8 - ZOBACZ TUTAJ

Audi R8 V10 - zaryczy głośniej - WIDEO

Samochody: Audi R8 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA