Dla Ciebie, dla rodziny w wersji extreme

Chociaż to Audi dzierży pałeczkę pierwszeństwa w segmencie ekspresowych kombi, tunerzy nie omijają BMW i Mercedesa. Väth podkręcił klasę C sygnowaną przez AMG do 585 koni

Pierwowzorem wyczynowych kombi było Audi RS2 z lat 90. Z czasem BMW i Mercedes wprowadzili do sprzedaży podobne auta, ale nadal to kombiaki z Inglostadt - z 580-konnym RS6 na czele - należą do ulubieńców firm tuningowych. Väth przygotował coś dla tych, którym nie wystarczy 457 koni w rodzinnej klasie C od AMG.

Nadmiar literek w nazwie modelu C 63 T V63RS przekłada się na moc, którą aż kipi 6,2-litrowe V8. Dzięki przeprogramowaniu komputera i nowemu wydechowi z katalizatorami, silnik osiąga 585 koni oraz 690 "niutków" maksymalnego momentu obrotowego. Bez problemu radzi sobie z tym automatyczna skrzynia 7G-Tronic oraz nowy mechanizm różnicowy z 60-procentową blokadą. Problemów z trakcją pomagają uniknąć tylne felgi o średnicy 20 cali i szerokości 10,5 cala, na które naciągnięto pasek gumy w postaci opon 285/25 (z przodu 9 cali, 245/30).

Väth usztywnił zawieszenie i zmodyfikował hamulce, na obu osiach montując wentylowane tarcze o średnicy 390 mm. Karoserię sportowego kombi spod znaku trójramiennej gwiazdy ledwie muśnięto. Zachowała swój agresywny wyraz nadany przez tunerów od AMG. Kilka elementów zastąpiono lżejszymi, wykonanymi z włókien węglowych: pokrywę silnika, tylny dyfuzor, przedni spojler i boczne wloty powietrza w zderzaku. Wewnątrz znajdziemy karbonowe okładziny oraz system multimedialny z zestawem DVD, gdyby wrażenia z jazdy nie były wystarczającą rozrywką.

C 63 T V63RS rozpędza się do 325 km/h. Producent nie podaje przyspieszenia do "setki", ale składa wiele mówiącą obietnicę - z klasą C zrobi wszystko, czegokolwiek zapragnie serce właściciela. Zdaje się, że dotrzymanie kroku RS4 albo RS6 wystarczy.

Marcin Sobolewski

Mercedes C63 AMG - brawa za odwagę - ZOBACZ TUTAJ

Mercedes C63 AMG - WIDEO

Samochody: Mercedes klasy C - ogłoszenia

Więcej o: