Tegoroczny Rajd Dakar miał swój historyczny finał. Podwójne zwycięstwo Volkswagena samochodami z silnikami wysokoprężnymi sprawiło, że niemiecki producent coraz chętniej eksploruje alternatywne źródła napędu aut wyczynowych. Czas na nowe wyzwania.
Napęd obu Scirocco GT24 - CNG bazuje na dwulitrowym, turbodoładowanym silniku benzynowym. Tym samym, dzięki któremu niemieckie coupe odniosło sukces podczas ubiegłorocznej edycji imprezy. Motor zasilany gazem produkuje moc 300 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie, jak w wersji seryjnej moc trafia na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG.
Tak o udziale aut z napędem alternatywny powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Kris Nissen:
24-godzinny wyścig to doskonała okazja do zaprezentowania doskonałości technologicznych rozwiązań Volkswagena. Zwycięstwem w swojej klasie Scirocco GT24, już podczas premiery w ubiegłym roku, wykazało swoje mocne strony jako dynamiczne sportowe coupé. W 2009 roku idziemy o krok dalej prezentując dwie różne koncepcje napędu: chcemy udowodnić, że wszystkie rodzaje silników oferowane przez Volkswagena charakteryzują się wysoką efektywnością, dynamiką i niezawodnością. Północna Pętla i 24-godzinny wyścig są idealnym polem testowym dla naszych samochodów.
Oprócz GT24 - CNG Volkswagen wystawi oczywiście również wersje benzynowe wyścigówki. Oczy większości obserwatorów skierowane będą jednak skierowane na Scirocco w czerwonym malowaniu, opatrzone charakterystycznymi słoneczkami. Jak im się powiedzie? Odpowiedź otrzymamy już w weekend.
Bartosz Sińczuk
Scirocco R - fabrycznie podrasowany - ZOBACZ TUTAJ