Novitec stworzył auto doskonałe?

Wielu fanów Maserati uważa, że chociaż GranTurismo S jest bezsprzecznie najpiękniejszym coupe na świecie, ma jedną poważną wadę... zbyt mało mocy. Novitec Tridente postanowił poprawić ten ewidentny błąd producenta

Seryjnie pod maską modelu drzemie 4,7-litrowe V8. Mimo pięknego nadwozia, zaprojektowanego przez Pininfarinę , 440 KM oraz 490 Nm sprawiało, że w towarzystwie BMW M6 czy Aston Martina DB9 GranTurismo ryczało z pewną nieśmiałością.

Modyfikacje wprowadzone przez Noviteca poskutkowały zwiększeniem maksymalnego momentu obrotowego do 588 Nm oraz mocy silnika do okrągłych 600 KM. Osiągnięcie tak znakomitego wyniku stało się możliwe głównie dzięki zastosowaniu kompresora. Inżynierowie "poprawili" również układ wydechowy oraz przeprogramowali jednostkę sterującą pracą silnika.

Jak to wszystko przełożyło się na osiągi? Teraz olśniewające coupe Maserati rozpędza się teraz do setki w czasie 4,5 sek, czyli o 0,4 sek. szybciej niż wersja produkcyjna. Różnica jest bardziej odczuwalna podczas sprintu do prędkości 200 km/h. Nowe dzieło włoskiego tunera osiąga ją po 12,6 sek. To wynik o ponad 2,5 sek. lepszy niż w przypadku modelu seryjnego. Właściciel zmodyfikowanego GranTurismo będzie mógł też wreszcie przekroczyć barierę 300 km/h. Prędkość maksymalna wynosi teraz dokładnie 315 km/h.

Dla lepszego prowadzenia przy dużych prędkościach Novitec zastosował nowe, obniżone, w pełni regulowane zawieszenie. Jednocześnie, aby ułatwić codzienne użytkowanie samochodu, kierowca za przyciśnięciem guzika może w każdej chwili unieść auto o 40 mm.

Dzieła dopełnia zaprojektowany ze smakiem i typowym dla firmy umiarem pakiet stylizacyjny nadwozia.

Na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość dla miłośników marki - Maserati potwierdziło oficjalnie, że jeszcze w tym roku zadebiutuje wersja GranTurismo ze składanym miękkim dachem.

Bartosz Sińczuk

2500 KM. W jednym samochodzie! - ZOBACZ TUTAJ

Gdzie nie lubią Audi R8 - WIDEO

Samochody: Maserati - ogłoszenia

Więcej o: