Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Ekologia zabija BMW?
Downsizing wdarł się również do warsztatów BMW . Po informacjach o tym, że nowe BMW M5 zamiast V10-ki otrzyma doładowaną V8-kę, dotarły do nas jeszcze bardziej rewolucyjne zapowiedzi.
Jeśli wierzyć portalowi Sky News w BMW serii 1 , 3 , 5 oraz X3 i jeszcze nie produkowanym X1 będą montowane 3-cylindrowe silniki. Podobno są bardziej ekonomiczne i czystsze od obecnych. Można wątpić w kulturę pracy nowych motorów, ale trudno mieć zastrzeżenia do osiągów. Wspomagany przez turbo benzynowiec o pojemności 1.35 litra produkuje od 165 do 243 KM i do 260 Nm.
Planuje się też wprowadzenie czterocylindrowca (1.8 l z turbosprężarką), który w najmocniejszej wersji ma mieć ponad 320 KM. Czy to oznacza koniec soczyście brzmiących sześciocylindrówek, z których słynie marka? Nie. W ofercie pozostaną również V8-ki.
Jeszcze nie wiadomo, czy te dość kontrowersyjne informacje się potwierdzą, ale sądząc po zaawansowanych działaniach bawarskiej marki w celu obniżenia emisji CO2, można się spodziewać, że również w BMW miejsce dodatkowych cylindrów zajmą turbosprężarki.
Szczepan Mroczek
Auto jak piłka - niższe spalanie? - ZOBACZ TUTAJ
Diesel kontra hybryda w stronniczym teście Volkswagena - WIDEO
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (128)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (91)
- OT - gala 100 lecia PZPN (39)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (10)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)