Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Kupujemy Panamerę
Oczywiście nie udajemy nawet, żeby stać nas było na takie auto. Pobawić się jednak zawsze można, zwłaszcza że w konfiguratorze pojawia się kilka ciekawostek. Panamerę można póki co kupić w trzech wersjach: S, 4S i topowej Turbo. Bierzemy środkową, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i o cenę. 4S w podstawowej wersji kosztuje 102 251 euro. Pod maską znajdziemy silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 400 KM. Auto przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund - zupełnie wystarczająco. Tańsza o 8 tys. euro "S" jest wolniejsza o 0,4 sekundy, a droższa o ponad 30 tys. euro "Turbo" z mocniejszym o 100 KM doładowanym silnikiem szybsza w sprincie do setki o 0,8 sekundy.
Kolejnym krokiem jest wybór lakieru. Bez dopłaty Panamerę można kupić tylko w kolorze czarnym albo białym. Zważywszy na cenę samochodu, to dość dziwna praktyka, ale wcale nie wyjątkowa dla Porsche. Mercedes czy BMW też chcą więcej pieniędzy za ciekawszy lakier w swoich najdroższych limuzynach. W Porsche oprócz dziewięciu metalicznych lakierów mamy też pięć "kolorów specjalnych". Za pierwsze należy dołożyć 1 142 euro, za specjalne aż 3 700. Jako że nie ogranicza nas budżet, bo po prostu go nie mamy, spośród palety wybierzmy najdroższy "cognacmetallic", czyli ciekawy odcień brązowego. Może niezbyt piękny, ale przynajmniej nietuzinkowy.
Dodajmy większe o cal od seryjnych 19-calowe felgi "Panamera Design" za 1 785 euro i kolorowe logo Porsche w środku felgi za 160 euro.
Przechodzimy do wnętrza. Tu do wyboru mamy trzy rodzaje foteli, dostępne w dwóch rodzajach obić - w pełni lub w części skórzanych. Wybierzmy pośredni typ fotela z pamięcią ustawień i w całości obity skórą - dopłata 4 998 euro. Żeby środek pasował do koloru nadwozia, weźmy też najdroższy kolor wnętrza - "koniakowo-cedrowy" za 1785 euro. Ślicznie, nieprawdaż? Teraz nasza Panamera kosztuje już 114 680 euro. A to jeszcze nie wszystko...
Następnym krokiem jest indywidualizacja samochodu. Dziewięć kategorii, w każdej wybór od kilku do kilkunastu dodatków, gadżetów, udogodnień i upiększeń. Po prostu setki możliwości i dziesiątki tysięcy euro do wydania. Nie wiem na jakiej zasadzie wybiera się to wszystko, bo nie dane mi jeszcze było dysponować taką ilością gotówki, ale jedno jest pewne: łatwo się w tym gąszczu pogubić.
Jan Kopacz
Zawartość Porsche w Porsche - historia marki - ZOBACZ TUTAJ
Porsche Panamera - oficjalne WIDEO
Samochody: Porsche - ogłoszenia
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
Zimowe mandaty. Nawet 500 zł za nieodśnieżenie auta i 300 zł, jeżeli będziesz odśnieżał z włączonym silnikiem
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
- SOP połknęła BOR. Teraz zjada własny ogon. "Kierowcy bez doświadczenia eskortują najważniejsze osoby w państwie"
- Kolizja limuzyny SOP na DK7. Na drodze jednopasmowej doszło do zderzenia z TIR-em
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (18)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (115)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)