Nowy silnik wysokoprężny ma pojemność 1,6l i moc 90 KM. Maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm dostępny jest w zakresie 1500 - 2500 obr./min. Pod maską Ibizy zastąpi oferujące identyczną moc 1,9 TDI. Jest to zatem propozycja dla klientów szukających czegoś pomiędzy 80-konnym 1,4 TDI a mocniejszą wersją wysokoprężnego 1,9 TDI o mocy 115 KM.
Współpracujący z pięciostopniową skrzynią manualną i wyposażony w filtr cząstek stałych silnik ten spełnia europejskie normy emisji spalin EU5, które zaczną obowiązywać od przyszłego. Według Seata w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosić będzie 4,2l/100km, zaś emisja CO2 do atmosfery nie przekroczy 109 g/km.
Nowy silnik dostępny będzie dla obu wersji nadwoziowych Ibizy : trzy- oraz pięciodrzwiowej.
Bartosz Sińczuk. Źródło: Seat