Renault Clio - druga faza

Renault przedstawił szczegóły dotyczące Clio po liftingu. Wiadomo także, że w polskich salonach będzie go można kupić już w maju.

Trzecia generacja Clio pojawiła się w 2005 roku i podobnie jak pierwsza generacja "prosto z raju", została nagrodzona tytułem Samochodu Roku. Po czterech latach przyszła pora na małe zmiany. Pierwsze oficjalne zdjęcia Clio po liftingu, czy też drugiej "fazy", jak mówią Francuzi, pojawiły się ponad dwa miesiące temu. W ten sposób poznaliśmy już najnowszą wersję GT, plasującą się w ofercie pomiędzy Dynamique i RenaultSport.

Wybór silników miejskiego Renault jest bogaty i oferuje cztery jednostki w dziesięciu wariantach mocy. Najmniejszy 1.2 może mieć 75, 80 lub 100 KM. Większy 1.6 110 lub 128 KM, a największy 2.0 140 KM. Diesel 1.5 dCi z kolei oferuje 70, 85 lub 105 KM. Na samym szczycie oferty plasuje się RenaultSport z wolnossącym silnikiem 2.0 o  mocy 203 KM osiąganych przy 7100 obr/min. Maksymalny moment 215 Nm występuje dopiero przy 5400 obr/min, co oznacza, że jazda będzie wyjątkowo sportowa. 0-100 km/h zajmuje mu 6,9 s, a maksymalna prędkość to 225 km/h. Średnie spalanie nie jest imponujące (8,2 l/100km), ale w trasie ma palić tylko 6,4 l/100km. No cóż, będzie to wymagać wyjątkowo dużej samodyscypliny.

Nowe Clio wyróżnia się montowanym fabrycznie i całkowicie zintegrowanym z autem systemem nawigacji Carminat TomTom. Charakteryzuje się kolorowym i wyraźnym wyświetlaczem oraz możliwością uzyskania informacji na temat natężenia ruchu drogowego oraz miejsc z ograniczeniem prędkości. Dane można aktualizować przez internet.

Nowe Renault Clio pojawi się w polskich salonach już w maju.

Marcin Lewandowski

Nowe Renault Clio

Jak sobie radziło Clio Sport - TEST - ZOBACZ TUTAJ

Renault Clio GT - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Renault Clio - ogłoszenia

Więcej o: