Powrót Golfa GTD

Dużo mówi się ostatnio o wysilonych benzynowych wersjach najnowszej generacji Golfa. Tymczasem, podczas rozpoczynających się w ten weekend Targów Motoryzacyjnych w Lipsku, swoją światową premierę będzie miała najmocniejsza, wysokoprężna wersja niemieckiego kompaktu
Dziękuję carfan za zwrócenie uwagi na błąd. Pozdrawiam

Pod maską drzemie 2-litrowy turbodiesel oferujący 170KM (osiągane przy 1900obr./min.) oraz 350Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej lub dwusprzęgłowej skrzyni DSG. GTD potrafi osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 8,2 sek., a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 220km/h. To zaledwie 20km/h mniej niż w przypadku benzynowego odpowiednika - GTI.

Wedle zapowiedzi Volkswagena, te całkiem niezłe osiągi wcale nie będą okupione wysokim spalaniem. W cyklu mieszanym nowy Golf GTD zadowoli się zaledwie 5,9l oleju napędowego na każde przejechane 100km. Brzmi naprawdę zachęcająco, chociaż wolimy poczekać na oficjalne potwierdzenie tej wartości.

Z zewnątrz, od swojego benzynowego kuzyna, odróżniać się będzie dzięki nowemu dyfuzorowi w tylnym zderzaku oraz nieco innym 17-calowym felgom. 

W salonach, wysokoprężna odmiana "żwawego" Golfa pojawi się w lecie tego roku, niemal w tym samym czasie co model GTI. W Niemczech jego ceny zaczynać się będą od 27 000 euro.

Bartosz Sińczuk, Źródło: AMI, 4wheelsnews


Chevrolety na LPG

 

Samochody: Volkswagen Golf - ogłoszenia

Więcej o: