SsangYong w natarciu

Koreańska firma szykuje się do ofensywy. Zapowiada wprowadzenie dwudziestu nowych modeli w ciągu pięciu najbliższych lat, a do najważniejszych w stawce należeć ma model C200. Podczas salonu samochodowego w Seulu producent przedstawi model bardzo zbliżony do ostatecznej wersji produkcyjnej.

Uważany jest przez producenta za strategiczny model na europejskim rynku. Po raz pierwszy, w wersji koncepcyjnej, zaprezentowany został podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Pod maską znajduje się 2-litrowy silnik wysokoprężny produkujący 175KM, współpracujący z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Połączenie to, ma między innymi gwarantować niską emisję dwutlenku węgla do atmosfery, spełniającą standardy Euro V. W celu dalszego jej zmniejszenia i obniżenia spalania, zredukowano masę auta poprzez zastosowanie w zawieszeniu elementów aluminiowych.

"Model C200 stanowi punkt zwrotny w długoterminowej strategii SsangYong Motor. To pierwszy produkt, który zapowiada ofensywę modelową SsangYong. Zmianie ulegnie zarówno dotychczasowa koncepcja stylistyczna (samochody SsangYong będą projektowane przez włoskie studio Italdesign) oraz technologiczna (rozszerzenie oferty o modele oparte na samonośnym nadwoziu)." - powiedział Suk-ho Lim, Dyrektor Zarządzający sprzedażą samochodów SsangYong poza Koreą.


Nowy CUV (Crossover Utility Vehicle) SsangYonga rozmiarami zbliżony jest do Toyoty RAV4, Hondy CRV czy Nissana Qashqai, a dzięki rozstawowi osi równemu 2,640mm jest nieco dłuższy od Volkswagena Tiguana. Dostępny będzie z napędem na przednią, lub na obie osie.

Do salonów auto ma trafić jeszcze w tym roku. Premiera "produkcyjnej" wersji modelu C200 odbędzie się podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Seulu, który rozpoczyna się 2 kwietnia. Według Worldcarfans, C200 "wystąpi" także w dwóch nowych odsłonach koncepcyjnych: "wyszukanej", ekskluzywnej wersji Aero oraz hybrydowej - Eco.

Innym ekologicznym autem, które koreańska firma zamierza zaprezentować będzie przyjazna środowisku wersja modelu Kyron. Hybrydowy napęd składać się będzie z jednostki wysokoprężnej, wyposażonej we wtrysk bezpośredni, połączonej z silnikiem elektrycznym. Opracowany samodzielnie przez SsangYonga system TSD (Torque Split Device) odpowiedzialny jest za efektywne współdziałanie obu silników. Według producenta, ostateczna wersja opracowywanego przez niego hybrydowego układu napędu charakteryzować się będzie ponad 30% zmniejszeniem apetytu na paliwo oraz emisją CO2 zredukowaną o co najmniej połowę, w stosunku do odpowiednich modeli konkurencji.

Łącznie, koreański producent zaprezentuje w Seulu 12 różnych aut.

bs, Źródło: worldcarfans, SsangYong

 

Samochody: SsangYong - ogłoszenia 

Więcej o: