Nowy Volkswagen Polo - zdjęcia prosto z Genewy

Niemiecki producent zaprezentował dziś najnowszą generację modelu Polo. Nowe silniki oraz zaskakująco dynamiczna stylistyka mogą zapewnić mu całkiem silną pozycją na rynku małych aut. Zobaczcie zdjęcia naszych wysłanników do Genewy.

Volkswagena Polo piątej generacji zaprojektował zespół pracujący pod okiem Waltera de Silvy - światowej sławy projektanta oraz obecnego szefa stylistów Volkswagen Group. Łatwo zauważyć, że czerpali oni z rozwiązań stylistycznych wykorzystanych także w modelu Scirocco oraz ostatniej generacji Golfa. Z zewnątrz nowe Polo sprawia wrażenie auta dziarskiego i... dużo bardziej niegrzecznego, niż jego poprzednik.

Wyraziste, ostre krawędzie nadwozia, głębokie przetłoczenia drzwi podkreślające dodatkowo i tak już napompowane nadkola, nadają mu sportowego charakteru. Podobnie jak węższa atrapa wlotu powietrza, nowe reflektory z czarnym wypełnieniem oraz kontrastująca z kolorem nadwozia atrapa w przednim zderzaku. Zmiany w tylnej części auta, to przede wszystkim nowe, bardziej kanciaste lampy, nieco mniejsza szyba z prostą dolną krawędzią oraz brak klamki w klapie bagażnika.

Polo piątej generacji jest o 36mm dłuższe oraz 32mm szersze od swojego poprzednika. Nowe wymiary w połączeniu ze zwiększonym rozstawem osi, przełożyły się na większą ilość miejsca dla pasażerów. Wzrosła także przestrzeń ładunkowa, która wynosi obecnie 280l, a 952l przy złożonej tylnej kanapie. Volkswagen zapewnia również, że podróżujący mają teraz więcej miejsca nad głowami - nawet pomimo faktu, że linia dachu znajduje się teraz o 13mm niżej.

Firma postanowiła również powiększyć gamę dostępnych silników
. Pierwszą nowością jest 1,6-litrowy turbodiesel z systemem common-rail. Dostępny będzie w dwóch wariantach mocy, produkujących 75 lub 90 koni mechanicznych. Pod maskę nowego Polo trafi także 105-konna, turbodoładowana jednostka TSI o pojemności 1,2l. Klient będzie mógł również wybrać spośród wszystkich silników oferowanych obecnie dla czwartej generacji modelu.

Wszystkie wersje silnikowe standardowo oferowane będą z pięcio- lub sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów. Zupełną nowością natomiast, dostępną tylko w niektórych wariantach, będzie możliwość wybrania również siedmiostopniowej przekładni DSG.

Należy jeszcze wspomnieć, że w celu zmniejszenia wartości spalania inżynierowie Volkswagena obniżyli masę auta o 7,5%. Natomiast w trosce o bezpieczeństwo podróżujących, wszystkie wersje nowego Polo zostaną standardowo wyposażone w cztery poduszki powietrzne oraz systemy ABS i ESP.

Produkcja nowej generacji rozpocznie się w lecie tego roku, a do salonów pierwsze egzemplarze trafić mają jesienią. Nie są jeszcze znane oficjalne ceny, lecz niezależnie od tego wróżymy małemu Volkswagenowi spory sukces.

Zobacz nowe Polo w ruchu - wideo

 

bs, autoblog, Volkswagen

 

Samochody: Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o: