TAC Stark 4x4

Jaka jest recepta na dobry samochód terenowy? Mocne podwozie, łatwo dostępne podzespoły i... jakieś nadwozie. Brazylijska firma TAC postarała się nawet bardziej i stworzyła ładny projekt poszycia zewnętrznego.

TAC to skrót od Tecnologia Automotiva Catarinese. Ta firma rok temu zaprezentowała ciekawy projekt samochodu terenowego własnej konstrukcji. Wiele podzespołów pochodzi z półek znanych producentów, więc z ich dostępnością w razie awarii nie powinno być problemu.

Przepraszamy za ten śmieszny błąd. Już poprawione - dziękujemy

Początkowo napęd stanowił silnik Volkswagena (1,8 l. 103-106 KM) fabrycznie przystosowany do zasilania alkocholem alkoholem, co w Brazylii jest bardzo popularne. Teraz moc pochodzi z turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,3 l. z systemem common-rail. Osiągana moc wynosi 127 KM przy 3600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 300 Nm osiąganych przy 1800 obr/min. To znakomita charakterystyka dla silnika samochodu terenowego zapewniająca "mocny dół", co w terenie jest bezcenne. Napęd przekazywany jest poprzez pięciobiegową skrzynię ręczną, całkowicie (co podkreśla producent) zsynchronizowaną produkcji Eaton, mechanizm różnicowy BorgWarner i tylny most Dana 44.3. Z przodu zawieszenie jest w pełni niezależne z dwoma wahaczami trójkątnymi.

Konstrukcja oparta jest na ramie przestrzennej, do której zamontowano kompozytowe poszycie nadwozia, które jest ciekawe i wyróżnia się z tłumu. Duże koła 255/70 R16 seryjnie wyposażone w opony na każdy teren (ATR), duży prześwit i mocny silnik czynią z tego samochodu całkiem sprawne narzędzie do jazdy terenowej.


TAC Stark
Załadował: carfans


mjl
źródło: TAC Motors, Autoblog

Samochody: terenowe z silnikiem diesla - ogłoszenia

 

Więcej o: